رییس شورای تامین کنندگان دام کشور:

محصولات داخلی نیاز گوشت کشور را تامین می‌کند

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به توان تولیدکنندگان داخلی گفت: این امکان فراهم شده است که از محصولات داخلی نیاز کشور تامین شود و از واردات گوشت قرمز منجمد و خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

محصولات داخلی نیاز گوشت کشور را تامین می‌کند
کد خبر: 421795
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۱:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور پوریان در خصوص پتانسیل کشور در تامین نیاز داخلی گوشت قرمز گفت: خوشبختانه تولیدات داخل بدون نیاز به واردات ظرفیت تامین نیاز کل کشور را دارد.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کشور واردات کالا‌های مشابه تولید داخل است که متاسفانه سالانه ارز قابل توجهی را از کشور خارج می‌کند.

وی افزود: در همین راستا قرارداد خرید تضمینی دام با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی با شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شده است.

پوریان با اشاره به پتانسیل‌های بخش خصوصی در تامین نیاز داخلی گوشت قرمز گفت: تا پایان امسال بخش خصوص توان تولید 25 هزار تن گوشت برای تامین نیاز داخلی را دارد که رقم قابل توجهی است.


رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اعمال محدودیت در خرید تضمینی گوشت قرمز گفت: در حال حاضر گوساله‌هایی خرید تضمینی می‌شوند که بین 450 کیلوگرم تا 500 کیلوگرم وزن دارد در صورتی که حدود 200 تا 300 هزار راس گوساله تولید شده در کشور به طور میانگین 850 تا 900 کیلوگرم وزن دارد که فکری برای آن نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از تولیدات از جمله دام‌های سنگین وزن در داخل کشور خریدار کمتری دارد باید مورد توجه دولت قرار گیرد که تولیدکنندگان فرآوری و انجماد محصولات را در دستور کار قرار دهند و با تمهیدات دولت زمینه صادرات این محصولات به کشور‌های مختلف فراهم شود.

پوریان تاکید کرد: همگام با فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید برنامه بسته بندی گوشت و خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران از سوی بخش خصوصی روند صعودی پیدا کرده است و در روز‌های آینده 2 هزار تن گوشت بسته بندی شده به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده می‌شود.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به امکانات و توان تولید کنندگان داخلی گفت: با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی این امکان فراهم شده است که از محصولات داخلی نیاز کشور تامین شود و از واردات گوشت قرمز منجمد و خروج ارز از کشور جلوگیری شود.


وی افزود: خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران در صورتی که خرید دام‌های سنگین نیز در دستور کار دولت قرار گیرد می‌تواند به دامداران کمک کند تا با توان بیشتری به تولید ادامه دهند.

پوریان تصریح کرد: خرید دام‌های سنگین وزن از سوی دولت می‌تواند بخش‌های بسیاری از جمله فرآوری و بسته بندی را فعال کند.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور در ادامه گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته نیاز کشور به گوشت منجمد سالانه حدود 40 هزارتن است که این میزان و حتی بیشتر از این رقم در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز به واردات گوشت منجمد وجود ندارد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها