محمد اسماعیل کوثری:

باید پاسخ محکمی به تعرض هواپیماهای آمریکایی داده شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: باید پاسخ محکمی به آمریکا به خاطر تعرض هواپیماهای این کشور داده شود تا دوباره مرتکب چنین رفتارهای غلطی نشود.

باید پاسخ محکمی به تعرض هواپیماهای آمریکایی داده شود
کد خبر: 421834
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۴:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، با اشاره به مزاحمت هواپیماهای آمریکایی برای هواپیمای مسافربری کشورمان گفت: باید وزارت امور خارجه با تمام توان این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کند و پاسخ لازم به این رفتار آمریکا داده شود.

وی افزود: همچنین آقای باقری کنی در وزارت امور خارجه نیز باید این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد پیگیری قرار دهد و از طریق مجامع جهانی پیگیر حقوق کشورمان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار داشت: باید همه مجموعه‌های متولی این امر به صورت همه جانبه این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه بین المللی پیگیری کنند و پاسخ لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آمریکا بدهند تا این کشور دوباره این گونه رفتارهای غلط خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکرار نکند.

کوثری خاطرنشان کرد: باید معلوم شود این هواپیماها از کجا بلند شده‌اند و با چه مجوزی در آسمان کشور دیگر در حال پرواز بوده‌اند.

وی افزود: کشورهای عراق و سوریه باید به طور جد پیگیر این موضوع باشند که این هواپیماها به چه اجازه‌ای در آسمان کشور آنها پرواز می‌کردند و این که هواپیماهای آمریکایی از کجا برخاسته و آمده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در پایان گفت: حتی مسافران آن هواپیمای مسافربری ایران نیز می‌توانند به سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) شکایت کنند چراکه به دنبال این رفتار هواپیمای آمریکایی رعب و وحشت در دل آنان ایجاد شده و به همین سبب سرنشینان هواپیما می‌توانند از این رفتار آمریکا شکایت داشته باشند.

شب جمعه دو فروند هواپیمای جنگی مزاحمت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای هواپیمای مسافربری ایران داشتند که با هوشمندی خلبان ایرانی اقدام آنها بی‌ثمر و بی‌نتیجه مانده و نتوانسته‌اند مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای هواپیمای ایرانی ایجاد کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها