توییتر و فیس بوک حساب های حامیان بولسونارو را بستند

فیسبوک و توییتر با اتکاء به یک حکم قضایی، حساب‌های کاربری 16 نفر از طرفداران رئیس جمهور برزیل را به اتهام "جعل خبر" مسدود کردند. هواداران بولسونارو به راه‌اندازی کارزاری علیه قضات مخالف متهم شده‌اند.

توییتر و فیس بوک حساب های حامیان بولسونارو را بستند
کد خبر: 421982
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۹:۳۲:۰۱

اعتمادآنلاین| یک قاضی دیوان‌عالی برزیل دستور داده که حساب‌های کاربری شانزده نفر از وابستگان و هواداران رئیس جمهور دست راستی این کشور بسته شوند. علت امر، تحقیقات پیرامون کارزار "جعل اطلاعات" در فضای مجازی و مشارکت احتمالی این افراد در این پویش است.

قاضی الکساندر مورائس گفته که این حساب‌ها باید به خاطر "انتشار پیوسته اخبار ساختگی" و هم چنین "ادعاها و تهدیدهای توهین‌آمیز" مسدود شوند. فیسبوک و توییتر بر همین اساس، اکانت‌های این افراد را بسته‌اند.

به گزارش دویچه وله قاضی مورائس از جمله کسانی است که دولت برزیل را به شفاف‌سازی در باره آمار کرونا و مدیریت بهینه کشور فراخوانده است. پس از این مخالفت‌ها، دولت وارد یک جنگ قدرت با دیوان‌عالی شد و تهدیدها و اخبار نادرستی به صورت هماهنگ علیه مورائس و دستگاه قضایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مورائس گفته که هدف بررسی‌ها، مشخص کردن این مسئله است که آیا جاعلان از امکانات مالی دولتی به این منظور استفاده کرده‌اند یا خیر.

در میان صاحبان اکانت‌های مسدود شده در توییتر و فیسبوک، نام روبرتو جفرسون، نماینده سابق و رهبر حزب PTB، لوچیانو هنگ، سرمایه‌دار و سارا وینتر، کنشگر سیاسی راستگرا به چشم می‌خورد که همه از نزدیکان فکری بولسونارو هستند.

فالوئرهای این افراد از روز جمعه 24 ژوئیه با این پیام روبرو می‌شوند: «محتوای پیام‌ها به دلایل حقوقی در دسترس نیست.» فیسبوک و توییتر اعلام کرده‌اند که به حکم قاضی احترام می‌گذارند و رای صادره را رعایت می‌کنند.

قاضی مورائس گفته که دستور مسدود شدن این اکانت‌ها را به قصد جلوگیری از اقدامات مجرمانه احتمالی در شبکه‌های اجتماعی صادر کرده است. حزب کار برزیل Partido Trabalhista Brasileiro که یک حزب محافظه‌کار است، این اقدام را "خودسرانه" و نقض حق آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی خوانده است.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور 65 ساله برزیل شخصیتی جنجالی است و بارها مخالفان و منتقدان خود را با ادبیات و الفاظ تند به گوشمالی تهدید کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها