تخفیف هتل‌ها، کلاه کرونا بر سر مردم

قیمت بسیاری از هتل‌ها به نیمه رسیده است. تخفیف‌ها در برخی از هتل‌ها از 50 درصد هم عبور کرده‌است. در شرایطی که هر روز اخبار نگران‌کننده از ویروس کرونا، جامعه را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد، این سیاست اقتصادی هتل‌ها، هیزمی بر آتش کروناست.

تخفیف هتل‌ها، کلاه کرونا بر سر مردم
کد خبر: 422002
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۰:۵۲

اعتمادآنلاین| همه‌گیری ویروس کرونا تنها سلامت جامعه را هدف نگرفت، اقتصاد نیز ضربه جبران‌ناپذیری خورد. با آمدن کرونا، بسیاری از مشاغل در سراسر دنیا، ضرر و زیان دیدند. حتی برخی مشاغل خرد، نتوانستند دوام بیاورند و از چرخه اقتصاد خارج شدند.

در این میان، صنعت گردشگری نیز، آسیب شدیدی دید. چرا که فصل تابستان، سودآورترین زمان برای صنعت گردشگری گرفتار پیک دوم همه‌گیری کرونا شد. مکان‌های اقامتی یکی از بخش‌های متضرر اقتصادی در جریان همه‌گیری ویروس کرونا بودند.

ماه‌هاست تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری و گردشگری بیشتر و اقبال مراکز اقامتی برای رونق بازار کمتر می‌شود. آنها اما راه دیگری برای رونق بازار یافته‌اند، اعمال تخفیف‌هایی که مدت‌هاست مسافران از آن بی‌بهره بوده‌اند.

سایت‌های رزرو اینترنتی مراکز اقامتی و تفریحی می‌گوید، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شهر اصفهان تخفیف‌هایی از 30 تا 75 درصد را برای مسافران روزهای کرونا در نظر گرفته‌اند. در شهر شیراز تخفیف‌ها از 20 درصد شروع و تا 73 درصد اعمال شده است.

کیش اما بیشترین تخفیف‌ها و البته بیشترین تعداد مشتریان و رزروها را دشته است. هتل‌های جزیره کیش برای هر شب اقامت به مسافران تا بیش از 90 درصد تخفیف داده است. نکته قابل توجه این است که این تخفیف‌ها نه تنها برای هتل‌ها و مراکز اقامتی کوچک بلکه بسیاری از هتل‌های بزرگ و پنج ستاره نیز از همین راهکار برای جذب مشتری استفاده کرده‌اند.

هتل‌ها در بسیاری از شهرهای کشور، با اعلام تخفیف‌های ویژه و شگفت‌انگیز، قصد جذب مسافران را دارند، آن هم در شرایطی است که حتی ارگان‌های دولتی و مراکز اداری، از تشدید برنامه‌های پیشگیرانه از جمله اعمال دورکاری‌ها و مرخصی‌ها خبر می‌دهند و ممنوعیت‌های قانونی از سرگرفته شده است. اگرچه مراکز تفریحی و اقامتی در این مدت، متحمل فشار اقتصادی بسیاری شده‌اند اما به نظر می‌رسد آنها تنها بازندگان این بازی تلخ نیستند و بسیاری از کسب و کارهای دیگر نیز روزهای سختی را می‌گذرانند. در شرایطی که جامعه بیش از هر زمان دیگری به همراهی همه مردم برای حفظ سلامت نیاز دارد، اعمال چنین سیاست‌هایی برای سرپا نگهداشتن یک کسب و کار چندان درست به نظر نمی‌رسد. اگرچه مراکز اقامتی و هتل‌ها نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و تمام تلاش خود برای حفظ سلامت مسافران را دارند اما خبرهای جدید از شدت همه‌گیری و قدرت انتشار ویروس قابل چشم‌پوشی نیست.

روی دیگر این جریان، متقاضیانی هستند که زمان را برای استفاده از این تخفیف‌ها مساعد می‌بینند و تن به سفر می‌دهند. این را آمار رزروهای انجام شده در سایت‌های فروش می‌گوید. بررسی چند هتل و اقامتگاه‌های گردشگری در شهرهای مختلف نشان می‌دهد، این تخفیف‌ها با استقبال خوب مشتریان روبه‌رو شده و اکثر اتاق‌های این مراکز اقامتی در زمان کمی اجاره شده است. استقبالی که به نظر می‌رسد، بیش از آنکه جنبه بهره‌مندی از امکانات گردشگری را داشته باشد، معنای به خطر انداختن جان خود و دیگری را دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها