بر اساس اعلام مدیر کل مسافری سازمان راهداری؛

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در 4 ماهه امسال 53 درصد کاهش یافت

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ظرفیت مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری 53 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده اما تمام پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا به صورت جدی رعایت می شود.

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در 4 ماهه امسال 53 درصد کاهش یافت
کد خبر: 422090
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۴:۲۰:۰۱

اعتمادآنلاین| در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در کشو ر و اجباری شدن ماسک از سوی رئیس جمهور اعلام شد: استفاده از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری و پایانه های مسافری اجباری و الزامی شد.

داریوش باقرجوان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی بین شهری و چگونگی رعایت الزامات بهداشتی به ایسنا، گفت: از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور تمام الزامات و پروتکل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا را در دستور کار قرار دادیم و رعایت کردیم که می توان به فاصله گذاری اجتماعی، ارائه بسته های بهداشتی و ... اشاره کرد که البته پس از دستور رئیس جمهور برای اجباری شدن استفاده از ماسک و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این پروتکل ها جدی تر پیگیری شد و وجه قانونی بیشتری پیدا کرد.

وی با اشاره به کمبود مسافر از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری افزود: از آنجاکه همه مردم باید از قبل از خروج از منزل ماسک داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بدون ماسک به هیچ وجه به هیچ یک از مسافران سرویسی ارائه نمی شود و اگر کسی تخلف کند با او برخورد می کنیم. به عنوان مثال مسافری به سازمان راهداری زنگ زد و اعلام کرد "کنار صندلی او مسافری نشسته و بلیتی برای آن صندلی فروخته شده است که به سرعت با شرکت حمل و نقل مورد نظر تماس گرفتیم و با او برخورد کردیم".

مدیر کل حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که در حال حاضر فروش اینترنتی یا حضوری بلیت وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام میشود، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از نظر تعداد مسافر 53 درصد کاهش در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته اتفاق افتاده و سفرهای بین شهری در همین مدت زمان 37 درصد نسبت به پارسال کمتر شده است. همچنین بر اساس آخرین پروتکل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا خوابگاه های رانندگان در پایانه های مسافربری به عنوان یکی از کانون های خطرناک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد که در این زمینه پایانه های مسافری همکاری مناسبی تاکنون برای اجرای این پروتکل ها داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها