«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پشت پرده قتل‌های ناگهانی در کرمان چیست؟

وقوع چند فقره قتل تنها در یک روز و یک استان باعث توجه ویژه افکار عمومی به این پرونده‌ها شد.

پشت پرده قتل‌های ناگهانی در کرمان چیست؟
کد خبر: 422245
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته خبر رسید که یکی از موبدان زرتشتی در استان کرمان به قتل رسیده است. دادخدا سالاری دادستان کرمان جسد 3 نفر در ویلایی در شهر ماهان کشف شده که به نظر می‌رسد قتل اتفاق افتاده است. بررسی موضوع و پیگیری قتل در دستور کار مجموعه قضایی استان و پلیس آگاهی قرار گرفته و مشخص شده است یکی از این افراد به نام آرش کسروی از افراد اقلیت‌های مذهبی زرتشتی بوده است.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه دستور ویژه به پلیس آگاهی استان داده شده تا جوانب قتل توسط بازپرس ویژه قتل عمد بررسی شود افزود: در زمینه پیگیری و مبنای قتل به نتایج خوبی رسیده‌ایم و به نظر می‌رسد این قتل به‌دلیل انگیزه مالی بوده است. مقتولین سه نفر بودند و در خودروی یکی از آنها مبلغ 10 هزار دلار آمریکا کشف شده است.

سالاری با اشاره به اینکه بررسی موضوع بدون توجه به ملیت و مذهب فرد انجام می‌شود تاکید کرد: دستگاه قضا در پی کشف ابعاد حادثه است و به این مسائل توجه ندارد، کشف علت قتل و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار ماست.

این خبر تازه بود که شایعاتی درباره قتل زنان در شهر ماهان استان کرمان شنیده شد. موضوعی که سبب شد احتمال زنجیره‌ای بودن این قتل ها قوت بگیرد، اما معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان این فرضیه را تکذیب کرد.

کوروش احمد یوسفی با تکذیب شایعه وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در ماهان اظهار کرد: طی روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر ربودن زنان جوان و قتل آن‌ها در ماهان کرمان در فضای مجازی منتشر شده که از اساس کذب است.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد بدون هیچ سند و مدرکی اقدام به انتشار شایعات بی‌پایه و اساس در شبکه‌های مجازی می‌کنند که به شهروندان آسیب وارد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: انتشار خبرهای کذب در فضای مجازی در شأن مردم فهیم کرمان نیست لذا بهتر است شهروندان در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از فضای مجازی آگاهی‌های خود را نسبت به موضوعات منتشر شده در این فضا ارتقا دهند و اخبار را تنها از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

احمد یوسفی بیان کرد: اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارند لذا این گونه خبرها موجب صدمات روحی به افراد جامعه به ویژه در این شرایط که درگیر شیوع کرونا هستیم، می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها