غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیر یارانه‌ای تنها راه تنفسی برای تعمیر جاده‌هاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیر یارانه‌ای تنها راه تنفسی برای تعمیر جاده‌های و راه‌های روستایی است لذا چاره‌ای غیر از توزیع قیر رایگان، نداریم؛ بنده هم به شدت موافق این طرح هستم. البته این که می‌گویم رایگان در حقیقت رایگان نیست و از محل دیگری تامین می‌شود.

قیر یارانه‌ای تنها راه تنفسی برای تعمیر جاده‌هاست
کد خبر: 422285
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۱:۵۴:۴۱

اعتمادآنلاین| غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به به نظر برخی از کارشناسان مبنی اینکه توزیع قیر رایگان منجر به گسترش رانت در این حوزه می‌شود، گفت: نمی‌توانیم یک طرح خیلی خوب را کنار بگذاریم چون ممکن است در آن فساد به وجود بیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به نظر برخی از کارشناسان مبنی اینکه توزیع قیر رایگان منجر به گسترش رانت در این حوزه می‌شود، گفت: در هر کاری اگر نظارت و برنامه‌ریزی درست صورت نگیرد و دقت نکنیم ممکن است در آن فساد ایجاد شود. اما این دلیل نمی‌شود که ما یک کار خوب را انجام ندهیم مبادا در آن فساد ایجاد نشود. بنابراین کار خوب و درست را انجام می‌دهیم اما نظارت و دقت می‌کنیم و برنامه ریزی درست انجام می دهیم تا چنین اتفاقی نیافتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت قیر رایگان افزود: درحال حاضر جاده‌های روستایی به شدت خراب هستند و قابل استفاده نیستند. مردم در زمستان با گل و لای اذیت می‌شوند و با مصیبت و سختی رفت و آمد می‌کنند. دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و حتی فرمانداری‌ها به دلیل گرانی و در دسترس نبودن قیر، توان ورود به این قضیه را ندارند.

مرحبا در ادامه اظهار کرد: قیر یارانه‌ای تنها راه تنفسی برای تعمیر جاده‌های و راه‌های روستایی است لذا چاره‌ای غیر از توزیع قیر رایگان، نداریم؛ بنده هم به شدت موافق این طرح هستم. البته این که می‌گویم رایگان در حقیقت رایگان نیست و از محل دیگری تامین می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از طرح توزیع قیر رایگان اظهار کرد: عمدتاً روستایی‌ها از این طرح بهره می‌برند و شهری‌ها درصد کمتری سود می‌برند. لذا همانطور که گفتم بنده هم حامی این طرح هستم و با شفافیت می‌گویم به طرح توزیع قیر رایگان رأی مثبت دادم و در همین راستا، امیدوارم جزئیات این طرح به تصویب برسد تا بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم.


مرحبا در پاسخ به این پرسش که به رایگان نبودن این طرح اشاره کردید و گفتید از محل دیگری تامین می‌شود، از چه منابعی جبران می‌شود؟ تصریح کرد: اگر اشتباه نکنم از محل تملیک دارایی یا یارانه‌ها البته حضور ذهن ندارم اما دولت موظف است از طریق سرفصل‌های بودجه این هزینه را تامین کند و از آن محل به صورت رایگان به دست دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه برخی از نمایندگان مجلس گذشته در رابطه با توزیع قیر رایگان گفتند «قیر رایگان را از سرفصل بودجه برداشتیم که جلو رانت را بگیریم" اما شاهد این هستیم که در مجلس یازدهم این طرح با دو فوریت تصویب شد، خاطرنشان کرد: این استدلال درستی نیست به عنوان مثال بنده ماشین استفاده نکنم چون ممکن است با ماشین تصادف یا خلافی پیش بیاید لذا این استدلال درستی نیست. من باید از ماشین استفاده کنم اما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنم.

مرحبا خاطرنشان کرد: برهمین اساس نمی‌توانیم یک طرح خیلی خوب را کنار بگذاریم چون ممکن است در آن فساد به وجود بیاید. در حال حاضر ماده واحده و کلیات آن با فوریت تصویب شده است و امیدوارم بعد از تصویب، جزئیات این طرح، در آئین‌نامه‌ها پیش بینی شود تا راه‌های فساد احتمالی آن هم، بسته شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان ارائه جزئیات طرح مذکور به صحن علنی مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه طرح دو فوریتی است، کمیسیون چکش‌کاری انجام می‌دهد و به زودی در صحن علنی مطرح می‌شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها