کد خبر: 422298
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۲:۴۱:۲۱
| |

بازداشت رئیس سابق پارلمان سودان

نیروهای امنیتی سودان، رئیس پارلمان دوره عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق این کشور را بازداشت کردند.

بازداشت رئیس سابق پارلمان سودان
کد خبر: 422298
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۲:۴۱:۲۱

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع حقوقی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد، نیروهای امنیتی سودان، ابراهیم احمد عمر، رئیس پارلمان سابق این کشور را به دلیل مشارکت وی در تطاهرات جریان‌های اسلامی در روز جمعه در اعتراض به اصلاحات قانون از منزلش بازداشت کردند؛ تظاهرکنندگان این اصلاحات را خروج از شریعت، احکام و سنت‌های اسلامی و ضربه زدن به آنها توصیف کردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، احمد عمر با ابلاغیه‌هایی در خصوص مخالفت وی با قانون انحلال نظام سابق و مشارکتش در تظاهرات رو به رو شده است. این منبع اعلام کرد، رئیس پارلمان سابق سودان با انحلال حزب کنگره ملی که مانع انجام هرگونه فعالیت سیاسی وی به عنوان عضوی از این حزب می‌شود، مخالفت دارد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی را از بازداشت احمد عمر از منزلش منتشر کردند.

در آوریل 2019، نیروهای امنیتی سودان، رئیس سابق پارلمان این کشور را پس از بازگشت از دوحه بازداشت کردند و در منزلش در شهر «ام درمان» تحت حبس خانگی قرار دادند.

صدها شهروند سودانی روز جمعه علیه اصلاحاتی که دولت خارطوم به تازگی در مورد قوانین ارتداد، فحشا و شرب خمر انجام داده، تظاهرات کردند و شعارهایی علیه دولت سر دادند و برکناری آن را خواستار شدند.

وزارت دادگستری سودان اصلاحاتی را در قوانین یاد شده اعمال کرد که بر اساس آنها ارتداد و ساخت و فروش الکل به غیرمسلمانان جرم محسوب نمی‌شوند.

فرماندهی ارتش سودان 11 آوریل 2019 با فشار اعتراضات مردمی که اواخر 2018 در محکومیت وخامت شرایط اقتصادی آغاز شدند، عمر البشیر را از ریاست جمهوری برکنار کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها