کد خبر: 422335
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| ابعاد سیاسی شیوع ویروس کرونا برای کشورهای جهان چیست؟

گرچه ویروس کرونا ابتدا یک مشکل بهداشتی بود و سپس یک معضل درمانی شد، اما ابعاد ویروس کرونا با قرنطینه شدن جهان تحت عناوین دیگری همچون ابعاد اجتماعی ویروس کرونا و ابعاد اقتصادی ویروس کرونا هم مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه امروز از ابعاد سیاسی ویروس کرونا سخن به میان بیاید.

ویروس کرونا| ابعاد سیاسی شیوع ویروس کرونا برای کشورهای جهان چیست؟
کد خبر: 422335
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه ویروس کرونا ابتدا یک مشکل بهداشتی بود و سپس یک معضل درمانی شد، اما ابعاد ویروس کرونا با قرنطینه شدن جهان تحت عناوین دیگری همچون ابعاد اجتماعی ویروس کرونا و ابعاد اقتصادی ویروس کرونا هم مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه امروز از ابعاد سیاسی ویروس کرونا سخن به میان بیاید.

به گزارش اعتمادآنلاین بر اساس تحقیق انجام‌گرفته در 6 کشور جهان، میزان محبوبیت نظام‌های سیاسی جهان در حال حاضر به میزان توانمندی آنها در تعامل با ویروس کرونا بستگی پیدا کرده است.

نتایج این تحقیق که در 6 کشور فرانسه، بریتانیا، آلمان، ژاپن، ایالات متحده و سوئد انجام گرفته همگی بیانگر کاهش محبوبیت شخصیت‌های عالی رتبه سیاسی این کشورها همزمان با شیوع گسترده ویروس کروناست.

بر اساس این نتایج، تنها 35 درصد از جامعه‌ی مورد سوال قرارگرفته در بریتانیا حمایت خود را از عملکرد دولت انگلیس ابراز رضایت کردند. با این حساب، میزان محبوبیت نسبت به ماه ژوئن سه واحد کاهش یافته است.

همچنین عدم رضایت مردمی از عملکرد دولت ایالات متحده نیز از 40 درصد در ماه ژوئن به 44 درصد در ماه جاری میلادی رسیده است.

در ژاپن نیز 50 درصد از مردم اعلام کردند که دولت در بحران شیوع ویروس کرونا نامناسب عمل کرده است.

از سویی گرچه در فرانسه همچنان 41 درصد از عملکرد دولت ابراز نارضایتی کردند، اما در سایه کاهش آمار ابتلا، میزان رضایت‌مندی 6 واحد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها