نتایج تغییرات اجرای طرح ترافیک بر آلودگی هوا در تهران

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اعمال تغییراتی در ساعات اجرای طرح ترافیک از نیمه خرداد ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب تغییراتی در آلودگی هوای تهران شده است.

نتایج تغییرات اجرای طرح ترافیک بر آلودگی هوا در تهران
کد خبر: 422337
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۴:۰۶:۵۳

اعتمادآنلاین| حسین شهیدزاده مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: شهرداری تهران ضمن اعمال تغییراتی در ساعات اجرای طرح ترافیک از 17 خرداد، تسهیلات مناسبی جهت تردد شهروندان در نظر گرفت که باعث شد تا حدود زیادی پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود اما با این وجود همچنان شاهد بالا بودن حجم ترافیک و افزایش غلظت برخی از آلاینده‌­ها در شهر تهران هستیم این درحالیست که اگر طرح به طور کلی اجرا نمی‌شد احتمال افزایش بیشتر آلاینده‌های وجود داشت.

وی با بیان اینکه عدم اجرای کامل طرح ترافیک صرفاً به دلیل کاهش سطح مواجهه شهروندان و رعایت فاصله اجتماعی است، گفت: مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد در صورتی که ازدحام ترافیک در معابر کاهش پیدا کند، زمان سفر شهروندان نیز کمتر می‌شود و در نتیجه سرعت متوسط تردد در معابر شهری نیز افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: نتایج این بررسی‌ها در مسیر انتخابی مورد مطالعه این است که در صورتی که ازدحام ترافیک کاهش پیدا کند به نحوی که زمان سفر حدود 58 درصد کمتر شود به دنبال آن سرعت متوسط سفر نیز به میزان 165 درصد افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان تولید و انتشار آلودگی به میزان 43 درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته شهیدزاده نتایج مطالعات شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران نشان می‌دهد که طی امسال در بازه‌های زمانی اجرا نشدن طرح ترافیک به دلیل تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، طول معابر دارای ازدحام ترافیک (در محدوده اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش) در مقایسه با سال گذشته به طور چشم­گیری افزایش پیدا کرده بود این اختلاف به مرور با اجرای محدود طرح کاهش، روند نزولی داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که اگر طرح ترافیک در تهران اجرا نمی‌شد تولید آلودگی به ازای سفرهای شهروندان بین 30 تا 50 درصد در محدوده اجرای طرح ترافیک افزایش پیدا می‌کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها