کد خبر: 422340
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| کووید-19 چه ارتباطی به تلقیح مصنوعی دارد؟

در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه، پیش‌بینی شده که جمعیت در برخی از مناطق جهان افزایش یابد، اما از سویی به گفته کارشناسان، نگرانی از سرایت ویروس کرونا بر روند تلقیح مصنوعی در خانواده‌های نابارور تاثیر مستقیمی گذاشته است.

ویروس کرونا| کووید-19 چه ارتباطی به تلقیح مصنوعی دارد؟
کد خبر: 422340
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه، پیش‌بینی شده که جمعیت در برخی از مناطق جهان افزایش یابد، اما از سویی به گفته کارشناسان، نگرانی از سرایت ویروس کرونا بر روند تلقیح مصنوعی در خانواده‌های نابارور تاثیر مستقیمی گذاشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس آمار منتشرشده در روز جهانی کودکان ناشی از تلقیح مصنوعی، شیوع ویروس کرونا به شدت این نوع درمان را در میان خانواده‌های نابارور تحت‌الشعاع قرار داده و این روند را تقریباً متوقف کرده است.

به گفته کارشناسان که روز 25 جولای (روز جهانی کودکان ناشی از تلقیح مصنوعی) نشست مجازی خود را برگزار کرده بودند، بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد افت بسیار شدید مراجعه خانواده‌های نابارور به کلینیک‌های تلقیح مصنوعی بودیم.

به گفته این کارشناسان، در حالی که از 30 میلیون زوج در جهان 30 زوج تلقیح مصنوعی را تنها راه فرزندآوری خود یافته‌اند، 90 درصد از عملیات تلقیح مصنوعی بعد از شیوع ویروس کرونا و از بیم سرایت بیماری کووید-19 به تعویق افتاده است.

این کارشناسان بر این باورند که گرچه نگرانی از ابتلا به بیماری کووید-19 در این شرایط امری بسیار عادی است، اما با توجه به اینکه تلقیح مصنوعی بعد از سال‌ها تلاش برای فرزندآوری در برنامه‌ خانواده‌ها قرار می‌گیرد، زوج‌های مسن نسبت به زوج‌های جوان‌تر فرصت چندان زیادی برای استفاده از این امکان نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها