داوطلبین کنکور دکتری و سردرگمی بر سر محل آزمون

سازمان سنجش اطلاعیه‌‌ای صادر می‌کند که داوطلبین دکتری می‌توانند محل آزمون خود را از تهران به شهرستان محل سکونتشان تغییر دهند. آنها نیز با توجه به چیزی که گفته شده شهرستان‌های خود را انتخاب می‌کنند؛ اما امروز درکارت خود تهران را محل آزمون خود می‌بینند.

داوطلبین کنکور دکتری و سردرگمی بر سر محل آزمون
کد خبر: 422372
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان سنجش اطلاعیه‌‌ای صادر می‌کند که داوطلبین دکتری می‌توانند محل آزمون خود را از تهران به شهرستان محل سکونتشان تغییر دهند. آنها نیز با توجه به چیزی که گفته شده شهرستان‌های خود را انتخاب می‌کنند؛ اما امروز درکارت خود تهران را محل آزمون خود می‌بینند.


حدود یک میلیون داوطلب این روزها در گیرودار به تعویق افتادن یا نیفتادن کنکورشان هستند. غول کنکور که ماهیتا با استرس و اضطراب عجین است؛ اما کرونا و استرس ابتلا به آن هم به آن اضافه شده است. به همین خاطر بود که دانشگاه‌ها از همان ترم گذشته سریعا اقدام به تخلیه خوابگاه‌ها، تعطیلی کلاس‌ها و برگزاری آنلاین آنها و حتی امتحانات مجازی کردند.

به هرحال آنطور که از شواهد و قراین پیداست، کنکور امسال برگزار می‌شود و تا این لحظه تعداد داوطلبینی که کرونایی هستند و قصد دادن کنکور دارند نیز اعلام رسمی شده است. اما در این بین چند نفر از داوطلبین کنکور دکتری از مشکلی که بر سر تعیین محل آزمون خود پیدا کرده‌اند خبر دادند که در صورت رفع نشدن آن قطعا برای سلامت این افراد ریسک‌پذیر خواهد بود.

این داوطلبین اذعان داشتند نهم اسفندماه سال گذشته زمانی که باید محل آزمون خود را تعیین می‌کردند؛ تهران را انتخاب می‌کنند و امکان سکونت در خوابگاه نیز داشته‌اند. اما بعد از شرایط اوج‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها به شهرستان‌های خود بازمی‌گردند.

پس از به وجود آمدن این شرایط از سوی سازمان سنجش کشور برای این افراد اطلاعیه‌‌ای صادر می‌شود که می‌توانند محل آزمون خود را از تهران به شهرستان محل سکونتشان تغییر دهند. آنها نیز با توجه به چیزی که سازمان سنجش گفته بود محل آزمون خود را تغییر می‌دهند؛ اما امروز پیش از دریافت کارت کنکور دکتری خود در کمال تعجب محل آزمون خود را تهران می‌بینند.

این ناهماهنگی در حال رخ داده است که این افراد طبق گفته سازمان سنجش اقدام به تغییر محل آزمون خود کرده بودند و حالا طبق گفته خودشان در تهران خوابگاه و هیچ امکاناتی با وجود شرایط کرونا برای اسکان آنها وجود ندارد‌.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها