کد خبر: 422398
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۲۰:۱۱:۰۰
| |

آیا ترامپ با واکسن کروناویروس برنده انتخابات می‌شود؟

همزمان با آغاز فاز سوم کلینیکال ترایال واکسن مدرنا، دکتر فاوچی گفت که احتمال دارد واکسن کروناویروس تا اکتبر ( مهر) آماده باشد ولی احتمال بیشتر دارد که این واکسن در ماه نوامبر ( آبان) آماده باشد.

آیا ترامپ با واکسن کروناویروس برنده انتخابات می‌شود؟
کد خبر: 422398
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۲۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس اعلام شرکت مدرنا، این کلینیکال ترایال در 100 مرکز تحقیقی آمریکا انجام خواهد شد.اولین داوطلب در مرکزی در شهر ساوانا در ایالت جورجیا این واکسن را دریافت کرد. در این تحقیق که هدف آن بررسی موثر بودن و ایمن بودن واکسن کروناویروس شرکت مدرنا است، سی هزار داوطلب شرکت خواهند کرد که دو دوز 100 میکروگرم واکسن یا دارونما ( پلاسیبو) به فاصله 28 روز دریافت خواهند کرد. این تحقیق دوسو کور است و محقیقین و داوطلبان نمیدانند که واکسن دریافت کرده اند یا دارونما.

توضیح 1: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ( آبان) برگزار میشود. در این انتخابات سوپرایز اکتبر به اتفاق مهمی میگویند که در ماه اکتبر ( مهر) اتفاق می‌افتد و احتمال دارد نتایج انتخابات را عوض کند. اکنون در محافل رسانه‌ای آمریکا از واکسن کروناویروس به عنوان سوپرایز اکتبر احتمالی انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا یاد میشود.

توضیح 2: آماده شدن این واکسن در مهرماه یا آبان‌ماه خوش‌بینانه است و بر فرض تایید نتایج بی‌خطر بودن و موثر بودن این واکسن، براساس نظر بسیاری از صاحبنظران دسترسی همگانی به این واکسن تا اوایل سال نو میلادی جدید ( دی و بهمن) در آمریکا میسر نیست.خوش‌بینانه دسترسی جهانی به این واکسن نیز احتمالا دو سه ماه بعد یعنی بهار سال آینده خواهد بود.

منبع: گاردین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها