کد خبر: 422403
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۲۱:۱۶:۳۳
| |

وقتی زندان تبدیل به دانشگاه شد

با وجود ستم‌ها و سرکوب‌گری‌هایی که توسط زندانبانان رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد اما اسیران فلسطینی به دستاوردهای خود ادامه داده و تاریکی سلول‌هایشان و بلندی دیوارهای زندان را به چالش کشیده و تعدادی از آنها توانسته‌اند به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه دهند.

وقتی زندان تبدیل به دانشگاه شد
کد خبر: 422403
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۲۱:۱۶:۳۳

اعتمادآنلاین| 25 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی توانسته‌اند تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل کنند و مدرک لیسانس را از دانشگاه آزاد قدس در سال تحصیلی جاری کسب کنند.

این اقدام از طریق برنامه‌ای مشترک که میان دستگاه‌های دولتی و این دانشگاه امضا شده، صورت گرفته است.

سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: برنامه‌های آموزش اسیران در داخل زندان‌ها در نتیجه تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفته است که میان وزارت آموزش عالی و سازمان اسیران با دانشگاه آزاد قدس امضا شده است. امکان تحصیل در چارچوب این برنامه‌ها در شش زندان نقب، ریمون، ایشل، جلبوع، نفحه و عسقلان وجود دارد.

در این بیانیه به تلاش‌های بسیار کادر این سازمان و دانشگاه قدس برای دادن فرصتی به اسیران زن در زندان دامون جهت تکمیل تحصیلات دانشگاهی‌شان و کسب مدرک لیسانس اشاره شده است.

در حال حاضر، 1070 اسیر در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی به برنامه‌های آموزشی جهت تکمیل مدرک دانشگاهی‌شان پیوسته‌اند که از میان آنها، 832 اسیر در چارچوب برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد قدس، تحصیل می‌کنند.

در همین حال، قدری ابو بکر، رئیس سازمان اسیران در واکنش به این دستاورد جدید گفت: مبارزه اسیران در زندان متوقف نشده است و آنها با اراده‌شان توانسته‌اند زندانبان‌ها را به چالش کشیده و به هدف خود با تبدیل کردن بازداشتگاه‌ها به محل تحصیل علم برسند.

مسئولان رژیم صهیونیستی از روش‌های متعددی همچون فشار روانی و شکنجه اسیران برای ضربه زدن به اراده آنها استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها