خبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس توضیحاتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

خبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
کد خبر: 422536
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۳:۱۸

اعتمادآنلاین| ولی اسماعیلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در این زمینه پیگیری‌های انجام شد و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیراً 32 هزار میلیارد طلب سازمان تامین اجتماعی با هماهنگی‌های مجلس از دولت وصول شد، ادامه داد: از طریق این مبلغ در اولین گام همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد.

نماینده گرمی در مجلس، تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که 35 سال سابقه کار دارند دریافت حقوقشان 3 میلیون است و افرادی که 30 سال سابقه کار دارند دو میلیون و 850 هزار تومان دریافتی دارند و البته این دریافتی ها نسبت به سوابق کاری به صورت پلکانی کمتر می‌شود.

عضو هیئت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: حداقل حقوق بازنشستگان 50 درصد افزایش داشته است و از این ماه نیز قابل دریافت است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مجلس این بود که سود حاصل از دو درصد سهام شستا که در بورس عرضه شده است در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال شود اظهار داشت: این اقدام نیز انجام شد و قرار است این اتفاق بیفتد.

نماینده گرمی با اعلام اینکه در جلسات مشترکی که با دولت داشتیم قرار شد که سازمان برنامه و بودجه از اول مهرماه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را نیز انجام دهد، گفت: با این اقدام اختلاف حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان به حدود 10 درصد می‌رسد و حدود 90 درصد همسان‌سازی انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها