سازمان بهداشت جهانی:

پاندمی کرونا شدیدترین وضعیت فوق العاده بهداشتی جهان است

تدروس آدناهوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: کووید-19 جدی‌ترین وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان است که تاکنون این سازمان با آن مواجه شده است و کمیته اضطراری بهداشت جهانی این هفته برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه می دهد.

پاندمی کرونا شدیدترین وضعیت فوق العاده بهداشتی جهان است
کد خبر: 422547
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۲:۴۸

اعتمادآنلاین| به نقل از تارنمای سازمان جهانی بهداشت (WTO) دکتر تدروس در یک کنفرانس خبری گفت: وقتی در 30 ژانویه (10 بهمن 98) اعلام کردم که این یک وضعیت بهداشتی نگران کننده در سطح بین المللی است کمتر از 100 مورد ابتلا درخارج از چین گزارش شده بود و هنوز تلفاتی نداشتیم. کووید-19 جهان ما را تغییر داده است. این ویروس مردم، جوامع و ملت ها را به هم نزدیک و از هم دور کرده است.

در این کنفرانس خبری که عصر دوشنبه در ژنو سوئیس برگزار شد، دبیر کل بهداشت جهانی همچنین گفت محدودیت های سفر نمی تواند در بلند مدت جوابگو باشد و کشورها با با بهره گیری از راهبردهایی همچون استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی از گسترش این ویروس جلوگیری کنند.

مایک رایان مدیر برنامه وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: امکان پذیر نیست که کشورها تا آینده ای نامعلوم مرزهای خود را بسته نگه دارند. فعالیت های اقتصادی باید از سرگرفته شود، مردم به سرکار خود بازگردند و کسب و کار دوباره آغاز شود.

مقام های سازمان جهانی بهداشت با وجود چنین توصیه ای تصدیق می کنند که قرنطینه ممکن است درکشورهایی که دور جدید شیوع ویروس را تجربه می کنند لازم باشد اما مدت قرنطینه باید تا حد ممکن کوتاه باشد و به یک منطقه جغرافیایی کوچک محدود شود (قرنطینه محلی)

ویروس کرونا موسوم به کووید- 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

آدهانوم چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

تازه ترین آمار حکایت آز آن دارد که تاکنون بیش از 16 میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند. آمریکا در صدر مبتلایان وجانباختگان این ویروس قرار دارد و گزارش های جدید از موج دوم کرونا در بیشتر کشورهای اروپایی حکایت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها