کد خبر: 422575
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۵:۴۰
| |

اهداف احتمالی سفر الکاظمی به واشنگتن

منابع سیاسی عراقی خبر دادند که سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و هیات همراه وی پس از تعطیلات عید قربان و به احتمال در 10 اوت (20 مرداد)‌ماه انجام خواهد شد.

اهداف احتمالی سفر الکاظمی به واشنگتن
کد خبر: 422575
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۵:۴۰

اعتمادآنلاین| میدل ایست نیوز روز سه شنبه از قول «رحیم العبودی»، عضو جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد که در پی تغییر برنامه های سفر الکاظمی به عربستان، به علت بستری شدن پادشاه سعودی در بیمارستان، سفر نخست وزیر عراق به آمریکا نیز که قرار بود در ماه جاری (ژوئیه) انجام شود به ماه بعد موکول شد.


به گفته العبودی، در این سفر دور تازه گفت وگوهای راهبردی عراق و آمریکا با حضور مقامات بلندپایه و وزرای خارجه، دارایی، دفاع، کشور و برق و فرماندهان امنیتی در واشنگتن برگزار خواهد شد.


وی افزود که عراق امیدوار است که موضوع تعادل در روابط خارجی و دور ماندن از محوربندی ها حالت واقعی و عملی پیدا کند.

وبگاه «عین العراق» روز سه شنبه در این باره نوشت که طرف های عراقی و آمریکایی توافق کردند که دور دوم این گفت و گوها در ابتدای ماه آینده (اوت) در پایتخت آمریکا، واشنگتن برگزار شود.

هیات عراقی به ریاست الکاظمی، نخست وزیر و طرف آمریکایی وزیر امور خارجه یا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود.


بر اساس این گزارش این دور از گفت و گوها شامل تنظیم توافق نامه های جدید از جمله در باره حضور نظامی آمریکا، انرژی، اقتصاد و بورسیه های تحصیلی است.


هیات های دو طرف در زمان حاضر مشغول تدوین و بررسی مفاد توافق نامه ها پیش از تاریخ برگزاری دور دوم گفت و گوی راهبردی هستند.


پیش از این دولت «نوری المالکی» در عراق و «جورج بوش» در آمریکا، «توافق نامه چارچوب راهبردی» را امضا کردند که گفت وگوهای فعلی با هدف بررسی دوباره این توافق نامه است.


العبودی تأکید کرد که هیات های دو کشور در حال برنامه ریزی و هماهنگی برای انجام این سفر هستند و به احتمال قوی این سفر در 10 اوت انجام خواهد شد.


پیش از این سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز به خبرنگاران گفته بود که تماس ها با طرف عراقی برای تعیین زمان این سفر جریان دارد و دیدار در واشنگتن و به صورت رودرو انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها