کد خبر: 422607
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

دولت 20 درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش داد / دولت تلاش کرد کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود

علی ربیعی درباره برنامه‌های دولت برای تامین کسری بودجه گفت: اولا دولت 20 درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش دهد ثانیا بقیه کسری خود را حدود 100 هزار میلیارد تومان را با انتشار اوراق مالی در بازار تامین کند و این کار به صورت منظم در حال انجام است.

دولت 20 درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش داد / دولت تلاش کرد کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود
کد خبر: 422607
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به اعتمادآنلاین درباره پیش‌بینی درآمد کشور در سال 99 گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش کرد که کسری خود را از طریق پایه پولی تامین نکند و هیچ استقراضی از بانک مرکزی نکرده است. حتی تنخواه‌گردان قانونی خود را از منابع بانک مرکزی در سال جاری به نصف کاهش داده است تا کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود.

متن کامل سوال اعتمادآنلاین و پاسخ سخنگوی دولت را در ادامه می‌خوانید.

*پیش‌بینی درآمد کشور در سال 1399 چقدر است؟ دولت چه مقدار از عدد بودجه 484هزار میلیارد تومانی سال 1399 را می‌تواند تامین کند و با چه مقدار کسری روبه‌رو است؟

پاسخ: میزان بودجه عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی 561 هزار میلیارد تومان است که با توجه به شرایط کرونایی، کاهش شدید صادرات نفت و فراورده‌های نفتی و همچنین کاهش مصرف فراورده‌های نفتی و در عین حال کاهش درآمدهای مالیاتی عمومی دولت و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های دولت به دلیل بیماری کرونا و لزوم تامین معیشت عمومی و کارکنان و بازنشستگان مقرر شد اولا دولت 20 درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش دهد ثانیا بقیه کسری خود را حدود 100 هزار میلیارد تومان را با انتشار اوراق مالی در بازار تامین کند و این کار به صورت منظم در حال انجام است.

لازم به ذکر است که سازمان برنامه و بودجه تلاش کرد که کسری خود را از طریق پایه پولی تامین نکند و هیچ استقراضی از بانک مرکزی نکرده است. حتی تنخواه‌گردان قانونی خود را از منابع بانک مرکزی در سال جاری به نصف کاهش داده است تا کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها