«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمریکا در آستانه یک رسوایی بزرگ قرار گرفت

با افشای نتایج یک تحقیق جدید ایالات متحده آمریکا در آستانه یکی رسوایی بزرگ در رابطه با نسل‌کشی سیاهان این کشور در اواسط قرن گذشته میلادی قرار گرفت.

آمریکا در آستانه یک رسوایی بزرگ قرار گرفت
کد خبر: 422618
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با افشای نتایج یک تحقیق جدید ایالات متحده آمریکا در آستانه یکی رسوایی بزرگ در رابطه با نسل‌کشی سیاهان این کشور در اواسط قرن گذشته میلادی قرار گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد دولت آمریکا طی سال‌های 1929 تا 1974 برای عقیم کردن سیاهان آمریکا در ایالت کارولینای شمالی برنامه سازمان‌یافته‌ای را به اجرا گذاشته بود.

بر اساس این تحقیق، دولت آمریکا این اقدام را به بهانه پالایش نسل به اجرا درآورد، اما دقیقاً توصیف نسل‌کشی را می‌توان برای آن به کار برد.

نتایج تحقیق دال بر آن است که حدود 7600 نفر از مردان، زنان و حتی کودکان کمتر از 10 سال، در چارچوب برنامه‌ای که به دولت اجازه می‌داد افراد عقب‌مانده ذهنی را عقیم کند، تحت عمل عقیم‌سازی قرار گرفته‌اند.

این تحقیق که متن کامل آن در مجله تخصصی «American Review of Political Economy» منتشر شده ثابت می‌کند دولت آمریکا بین سال‌های 1958 تا 1968 بیش از 2100 مورد عمل عقیم‌سازی در این ایالت انجام داده است.

ویلیام داردتی جونیور استاد دانشگاه دوک که در پژوهش مذکور شرکت دارد اظهار کرد، عملیات عقیم‌سازی ارتباط مستقیمی با افزایش جمیعت سیاهپوستان بیکار داشته و با افزایش این ارقام شدت گرفت. در حالی که بیکاران سفیدپوست یا اشخاصی که از دیگر تیره‌ها به جمع جامعه بیکار ایالت افزوده می‌شدند مشمول این برنامه نشدند.

همین امر باعث شد این اقدام تبعیض‌آمیز علیه شهروندان سیاهپوست نوعی نسل‌کشی تفسیر شود.

گفتنی است روزنامه محلی «د نیوز اند آبزرور» در گزارشی در این باره خبر داد، دولت آمریکا مدت‌هاست این مساله را پذیرفته و برای پرداخت خسارت به قربانیان این برنامه موسسه و صندوقی را تاسیس کرده و حتی برای 220 نفر از افرادی که هنوز در قید حیات بودند در سال 2014 هر یک چکی به مبلغ 20 هزار دلار ارسال کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها