پیام محبی، عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران:

عمل زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد

عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران در ارتباط با مواردی که روزهای گذشته درباره انجام عمل زیبایی حیوانات در ایران منتشر شده بود، اظهار کرد: اخباری که درباره انجام عملی زیبایی سگ در ایران منشر شده، حقیقت ندارد.

عمل زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد
کد خبر: 422630
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: مرکز درمانی یا شخص متخصصی در کشور وجود ندارد که بتواند عمل زیبایی روی سگ و حیوانات انجام دهد و ادعای انجام عمل زیبایی بر روی سگ در ایران به کل امکان پذیر نیست.


پیام محبی، عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران در ارتباط با مواردی که روزهای گذشته درباره انجام عمل زیبایی حیوانات در ایران منتشر شده بود، اظهار کرد: اخباری که درباره انجام عملی زیبایی سگ در ایران منشر شده، حقیقت ندارد.

وی گفت: مرکز درمانی یا شخص متخصصی در کشور وجود ندارد که بتوانند عمل زیبایی روی سگ و حیوانات انجام دهد و ادعای انجام عمل زیبایی بر روی سگ در ایران به کل امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: پوزه سگ قسمتی از دستگاه تنفسی حیوان است و مانند انسان‌ها خارج از صورت وی قرار نگرفته است که بتوان آن را کوچک کرد یا تعییر شکل داد.

وی اظهار داشت: عمل‌های جراحی که به طور مثال روی فک حیوانات انجام می شود برای زیبایی نیست بلکه برای درمان شکستگی‌های آنها و اقدامی انسان‌دوستانه است.

وی افزود: سگ‌ها و حیوانات نیازی به انجام عملی زیبایی ندارند حتی مردم برخی از سگ‌ها مانند نژاد بولداگ را به خاطر زشتی آنها خریداری می کنند.

عضو هیئت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران ادامه داد: تنها عمل زیبایی که توسط برخی از واحدها روی سگ انجام شده تغییر حالت شکل گوش سگها است.

وی تصریح کرد: همچنین مطرح شده بود که برخی برای خوش صدایی سگها آنها را عمل هنجره می کنند که این امر نیز حقیقت ندارد بلکه دلیل این عمل توسط برخی از افراد برای از بین بردن سر و صدای آنها و لال کردن و اقدام غیراخلاقی است.

هرگونه عمل غیردرمانی مورد تایید دامپزشکی ایران و جهان نیست

محبی اظهار داشت: انجام هرگونه عمل زیبایی بر روی سگ و حیوانات مورد تایید جامعه دامپزشکان و سازمان دامپزشکی و سازمان جهانی دامپزشکی نیست و عمل‌هایی مانند عمل هنجره (لال کردن) و تغییر شکل گوش سگها، اقدامی غیر اخلاقی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها