کد خبر: 422655
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۸:۲۱
| |

تهران رتبه سوم فوتی‌ها و مبتلایان را دارد

حریرچی با بیان اینکه بیش از یک پنجم مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی هستند، گفت: فاجعه اصلی در تهران رخ داده است چرا که پایتخت در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی های کرونا قرار دارد.

تهران رتبه سوم فوتی‌ها و مبتلایان را دارد
کد خبر: 422655
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۸:۲۱

اعتمادآنلاین| ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه به دلیل مشاهده اثرات تغییر رفتار مردم در خصوص مرگ و میر بازه زمانی 4 تا 6 هفته و برای مشاهده کاهش موارد بستری به یک بازه زمانی 3تا 4 هفته ای احتیاج داریم، گفت: در حال حاضر تنها تغییر رفتاری که از 15 تیرماه تا به امروز در کشور مشاهده شده است استفاده بیش از حد از ماسک است، اما همچنان بیش از 30 درصد افراد جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند در حالی که آمار استفاده از ماسک باید در کشور به 80 الی 95 درصد برسد، خوشبختانه در کشور میزان تعطیلی، مهمانی، تجمعات و مراسم ترحیم کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز در تهران ادامه داد: از پانزدهم تیر ماه استفاده از ماسک در کشور اجباری شده و از این طرح حدود 25 روز میگذرد ، امیدواریم از چند روز آینده در کشور شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم. اکثر استان ها نسبت به وضع گذشته که در رده‌های آبی و سفید جدول ارزیابی قرار داشتند به رنگ قرمز در آمده‌اند و این یعنی فاجعه است، البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده است و تهران در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی ها قرار دارد و به رنگ ماه های اسفند و فروردین در آمده است، کل فوت روزانه ما در سراسر کشور هزار نفر است یعنی ما سالی 380 هزار فوت داریم، 235 یعنی نزدیک 25 درصد و بیش از یک پنجم فوتی ها به دلیل کرونا است ، لذا افراد جامعه باید توجه داشته باشند این هشدار باش را جدی بگیرند و مراقب کودکان و جوانان و رفتارهای اجتماعی آنها نیز باشند.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط 5 استان در وضعیت قرمز نیستند و جمعیت این استانها 40 میلیون و 400 هزار نفر است یعنی از 82 الی 83 میلیون جمعیت 70 میلیون و 500 هزار نفر در استان های قرمز هستند.

درباره لغو طرح ترافیک گفت: اینها به ستادملی کرونا پیشنهاد شده است اکثر محدودیت ها چون تاثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد، دولت ما نیز مانند دولت های دیگر با احتیاط برخورد می کند. پیش بینی ما این نیست که انفجاری یا افزایش شدید مرگ داشته باشیم اما اگر آمار مرگ و بستری بیشتر شود دولت مجبور است تعطیلات بیشتری را اعمال کند.

وی تصریح کرد: موارد بستری هنوز افزایشی است و تا موقعی که موارد بستری افزایشی باشد به فاصله دو هفته آمار مرگ نیز افزایشی خواهد بود و این هشدار دهنده است. روزانه نزدیک به 4 هزار نفر مجموع بستری ما هستند. این نیز نشان می دهد که اکثر استانها قرمز شده اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها