کد خبر: 422685
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۰۸:۳۴:۳۰
| |

وزیر دفاع ترکیه:

حمایت خارجی از خلیفه حفتر بزرگترین مانع در برابر صلح لیبی است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد حمایت خارجی از خلیفه حفتر در لیبی بزرگترین مانع صلح در این کشور است.

حمایت خارجی از خلیفه حفتر بزرگترین مانع در برابر صلح لیبی است
کد خبر: 422685
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۰۸:۳۴:۳۰

اعتمادآنلاین| به نقل از روزنامه القدس العربی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در همایشی تحت عنوان "استراتژی دفاعی و آخرین تحولات در منطقه" گفت: هدف اصلی ترکیه در لیبی ایجاد راه‌حل سیاسی فراگیری است که ضامن وحدت، استقلال و حاکمیت لیبی باشد.

وی گفت: برخی کشورها مثل امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مدعی حمایت از حل سیاسی در لیبی هستند درحالی که ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر را با سلاح و تجهیزات نظامی مجهز می‌کنند.

حمایت خارجی از حفتر بزرگترین مانع در برابر صلح و ثبات در لیبی است.

آکار گفت: ترکیه با تمام طرف‌های حامی حل سیاسی لیبی همکاری کرده و به حمایت از دولت لیبی ادامه می‌دهد. به رغم برخورد مثبت دولت لیبی با نتایج نشست برلین و دیگر طرح‌های صلح، حفتر هر بار از این طرح‌ها فرار می‌کند.

آکار گفت: ترکیه مرزهایی به طول 1800 کیلومتر در شرق دریای مدیترانه دارد. طرح‌هایی که میخواهند ترکیه را از معادله انرژی در دریای مدیترانه خارج کنند شکست می‌خورند. ما ایمان داریم که ثبات و صلح در منطقه از طریق مذاکره ممکن است. ترکیه به وحدت اراضی همسایگانش از جمله سوریه "احترام" می‌گذارد.

وی تأکید کرد: ترکیه مشکلی با کردها یا هیچ قومیت دیگری ندارد. همانطور که داعش نماینده مسلمانان نیست پ.ک.ک نماینده کردها نیست. کردها برادران ما هستند و مبارزه ما تنها علیه پ.ک.ک و بقیه گروه‌های تروریستی است.

آکار گفت: "ما به تلاش برای برقراری «صلح» دائم در سوریه ادامه می‌دهیم. ما به یک سوریه دموکراتیک دارای نظام سیاسی متحد نیاز داریم. ترکیه در چارچوب حق دفاع از خود در برابر هرگونه پاسخ خواهد داد."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها