هشتمین دور مذاکرات مقامات چین و اتحادیه اروپا برگزار شد

لیو هو، معاون نخست وزیر چین می گوید کشورش و اتحادیه اروپا باید دست در دست یکدیگر برای احیای اقتصاد جهان پس از شیوع ویروس جدید کرونا تلاش کنند.

هشتمین دور مذاکرات مقامات چین و اتحادیه اروپا برگزار شد
کد خبر: 422687
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۰۸:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| به نقل از یورونیوز، چین و اتحادیه اروپا روز سه شنبه در جریان هشتمین دور مذاکرات مقامات ارشد دو طرف در زمینه موضوعات تجاری و اقتصادی بر سر ادامه گفتگوهای دوجانبه در مورد احیا و رشد اقتصاد جهان توافق کردند.

در همین راستا قرار است مذاکرات دوجانبه درباره واکنش مشترک به شیوع بیماری همه گیر «کووید 19»، مسائل تجاری، اصلاح سازمان تجارت جهانی، اقتصاد دیجیتال و همکاری در حوزه خدمات مالی و اخذ مالیات انجام شود.

هشتمین دور مذاکرات سطح بالای مقامات چین و اتحادیه اروپا از طریق تماس ویدئویی و با شرکت لیو هو و والدیس دومبرووسکیس، معاون اجرایی رئیس کمیسیون اروپا انجام شد.

پکن و بروکسل در جریان مذاکرات روز سه شنبه خود همچنین بر لزوم تقویت درک متقابل، اعتمادسازی و تقویت اعتماد در بازار و ارتقای همکاری های تجاری و اقتصادی بین اتحادیه اروپا و چین در دوران پساکرونا تاکید کردند.

دو طرف توافق کردند که روند مذاکرات دوجانبه بر سر توافق جامع سرمایه گذاری را تسریع کنند. از سوی دیگر چین و اتحادیه اروپا قرار است در زمینه پیشگیری از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا و تولید واکسن بیماری «کووید 19» با یکدیگر همکاری کنند.

مذاکرات روز سه شنبه اتحادیه اروپا با چین در حالی انجام شد که این اتحادیه در نظر دارد در واکنش به اجرای قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ محدودیت هایی را به اجرا بگذارد. بروکسل قصد دارد صادرات برخی تجهیزات به هنگ کنگ را محدود کند. این محدودیت شامل تجهیزاتی خواهد شد که از آنها برای «نظارت» بر شهروندان هنگ کنگ و «سرکوب» آنها استفاده می شود.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز 13 ژوئیه در مورد اعمال این محدودیت ها به توافق رسیدند. این تصمیم قرار است سه شنبه شب به طور رسمی به تصویب 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها