کد خبر: 422697
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۶:۲۰
| |

خداحافظی قهرمان!

ابتدای همین هفته بود که یک رسانه روس اعلام کرد حبیب نورماگمدوف، قهرمان دسته سبک‌وزن، یو‌اف‌سی، در تورنمنت UFC 253 در امارات شرکت نخواهد کرد. اتفاقی که دنیای ورزش‌های رزمی را شوکه کرد.

خداحافظی قهرمان!
کد خبر: 422697
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۶:۲۰

اعتمادآنلاین| ابتدای همین هفته بود که یک رسانه روس اعلام کرد حبیب نورماگمدوف، قهرمان دسته سبک‌وزن، یو‌اف‌سی، در تورنمنت UFC 253 در امارات شرکت نخواهد کرد. اتفاقی که دنیای ورزش‌های رزمی را شوکه کرد. این خبر با تایید رضوان ماگمدوف، مدیر برنامه حبیب همراه شد تا شایعاتی در خصوص خداحافظی حبیب از دنیای ام‌ام‌ای شکل بگیرد. اما این شایعات از کجا نشات گرفت؟ 13 تیرماه، عبدالرحمن نورماگمدوف، پدر و مربی جبیب نورماگمدوف پس از 2 ماه و نیم مبارزه با بیماری کرونا از دنیا رفت تا شرایط برای حبیب سخت شود.

واکنش حبیب به از دست دادن پدرش

حبیب با ابراز تاسف به خاطر از دست دادن پدرش به خاطر ویروس کرونا گفت: «پدرم همه‌ چیز را در زندگی به من آموخته است. پدرم جای خالی تو را احساس خواهم کرد. پدرم، دوست، برادر و مربی‌ام بودی. تقریبا همه‌ چیزهایی را که می‌توانستم انجام دهم او به من آموخت. امیدوارم که او از من راضی بوده باشد.»

واکنش دانا وایت به خداحافظی حبیب

دانا وایت رییس سازمان UFC که پیش از این اعلام کرده بود ممکن است حبیب به زودی از مبارزه کردن دست بکشد، این اقدام مبارز روس را بار دیگر تایید کرده است. او درباره تصمیم حبیب به خداحافظی از مسابقات یو‌اف‌سی گفت: «نمی‌‌دانم چه کسی حریف حبیب در مبارزه بعدی خواهد بود. فقط می‌دانم که کانر همیشه می‌خواست در چنین مبارزه‌ای باشد. شاید هم مبارزه با جورج سنت‌پیر آخرین مبارزه دوران حرفه‌ای حبیب باشد. هر دوی آنها مبارزان عالی هستند. من حبیب را دوست دارم و آماده‌ام هر کاری که بخواهد برایش انجام دهم.»

قهرمانی که هرگز نباخت

حبیب عبدالمنافویچ نورماگمدوف، یا همان مبارز شکست‌ناپذیر، فعالیت حرفه‌ای خودش در رشته رزمی را از سال 2008 میلادی آغاز کرد. او که در رشته‌های سامبو، کشتی آزاد، جودو و کیک‌بوکسینگ مهارت دارد؛ تاکنون 2 بار قهرمان سامبو جهان شده و در یواف‌سی هم با خلق یک رکورد جاودانه، 28 پیروزی به دست آورده و تاکنون هیچ رقابتی را واگذار نکرده است. یکی از جنجالی‌ترین مسابقات حبیب در سال 2018 و برابر، کانر مک‌گرگور ایرلندی اتفاق افتاد. جایی که حبیب توانست از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند و کانر را شکست دهد. اما پایان این مبارزه، آغازی بود بر درگیری تیم حبیب با مربیان کانر مک‌گرگور. داستان از این قرار بود که پس از اعلام رسمی مسابقه میان حبیب نورماگمدوف و کانر مک‌گرگور در رویداد یواف‌سی 229، حبیب و تیمش قبل از مسابقه با یکی از اعضای تیم مک‌گرگور مشاجره‌ای داشتند. کانر مک‌گرگور این اتفاق را اقدامی علیه خودش تعبیر کرد. او به اتوبوسی که حبیب و همراهانش در آن حضور داشتند، حمله کرد و شیشه‌های اتوبوس را شکست. در این اتفاق چند نفر از ورزشکاران یواف‌سی مصدوم شدند. مک‌گرگور پس از این حادثه دستگیر و در دادگاه محکوم شد. حبیب مبارزه برابر مک‌گرگور را برد و بعد از پیروزی هم به سمت مربی او درگیر شد. او با پریدن به بیرون از قفس مبارزه، به مربی مک‌گرگور، دیلان دنیس حمله کرد. در همین‌ حال مک‌گرگور در داخل قفس با پرتاب مشت به سمت هم‌تیمی حبیب باعث شد تا چندنفر از دوستان نورماگمدوف نیز از آشوب به وجود آمده سوءاستفاده کنند و با ضربات مشت مک‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دهند. حبیب ساعتی بعد از این مبارزه، از کانر و تیمش عذرخواهی کرد و دلیل این اتفاقات را توهین مربی کانر به پدر و مذهبش عنوان کرد.

مبارزه‌ای که نفرین شد

حبیب در یو‌اف‌سی 249 قرار بود برابر تونی فرگوسن امریکایی مبارزه کند. مسابقه‌ای که به مبارزه سال معروف شده بود. اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این ورزشکار مسلمان، از حضور در این رقابت انصراف دهد. اتفاقی که برای پنجمین بار در تاریخ یو‌اف‌سی رخ داد و باعث شد خیلی از مفسران این رشته ورزشی، رقابت حبیب و تونی فرگوسن را نفرین شده بنامند. یو‌اف‌سی، یکی از مهم‌ترین ورزشکاران خودش را از دست داده است. رکوردی که حبیب از خودش به جای گذاشت رکوردی افسانه‌ای است و شاید به این زودی‌ها شکسته نشود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها