کد خبر: 422714
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۱:۰۱
| |

تعیین نخست وزیر برای دولت ائتلافی در یمن

منابع خبری از تعیین "معین عبدالملک" به عنوان نخست‌وزیر دولت ائتلافی میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن خبر دادند. این اقدام پس از موافقت دو طرف برای تشکیل دولتی جدید طبق نسخه جدید توافق ریاض صورت گرفت.

تعیین نخست وزیر برای دولت ائتلافی در یمن
کد خبر: 422714
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۱:۰۱

اعتمادآنلاین| خبرگزاری سبأ اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن امروز چهارشنبه "معین عبدالملک"، نخست وزیر دولت مستعفی را مکلف به تشکیل دولت ائتلافی میان این دولت و شورای انتقالی جنوب یمن کرد.

معین عبدالملک درحال حاضر، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن است و طبق دستور منصور هادی دولت کنونی به شکل موقت و تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیتش ادامه خواهد داد.

منابع خبری امروز از انصراف شورای انتقالی جنوب یمن از اعلام خودمختاری در مناطق جنوبی پس از توافق با دولت مستعفی برای تشکیل دولت جدید متشکل از 24 وزیر خبر دادند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که عربستان سازوکاری را برای تسریع در روند اجرای توافقنامه ریاض به دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن پیشنهاد کرد.

سازوکار پیشنهادی عربستان، شامل منصرف شدن شورای انتقالی از خودمختاری در جنوب یمن، تعیین استاندار و مدیر امنیتی برای استان عدن، مکلف شدن نخست‌وزیر دولت مستعفی به تشکیل دولتی دارای صلاحیت سیاسی ظرف 30 روز است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها