چرا همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها اجرایی نشده است؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به محمدباقر نوبخت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مشمول همسان‌سازی 90 درصد حقوق شاغلان راهکار ارائه داد.

چرا همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها اجرایی نشده است؟
کد خبر: 422815
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به محمدباقر نوبخت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مشمول همسان‌سازی 90 درصد حقوق شاغلان راهکار ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی که مشمول همسان سازی 90 درصد حقوق شاغلین راهکار ارائه داد.

وی در پیگیری احقاق حقوق گروه دیگری بازنشستگان در مکاتبه خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به نکاتی اشاره کرد وخواستار توجه به این گروه در همسان‌سازی حقوقشان شد.

حاجی‌بابایی در این نامه آورده است: با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرایی نمودن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در حد 90 درصد حقوق شاغلین و همتراز آنها از ابتدای مهرماه سال جاری، تعدادی از بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاهها ومراکز علمی پژوهشی وابسته به وزارت علوم در نظام پرداخت از دامنه شمول قانون خدمات کشوری مستثنی گردیده اند.

وی در ادامه نامه خود به رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده است: این گروه از بازنشستگان تابع آیین‌نامه مربوط به خود با عنوان «آیین نامه اداری واستخدامی کارکنان غیرهیات علمی» دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی، پژوهش وفناوری، وزارت علوم می‌باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این نامه نوشته که طی دوسال گذشته به دلیل شامل نشدن مفاد تصویب نامه هیات وزیران در مورد این گروه از بازنشستگان، از دریافت هرگونه افزایشی تحت عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان محروم شدند.

حاجی‌بابایی در این نامه پیشنهاد کرده است: برای رفع تضییع حق این گروه از بازنشستگان همزمان با تهیه وابلاغ جداول مربوط به همسانسازی حقوق، ازجمله امتیاز گروههای شغلی 20 گانه موظفین و بازنشستگان، پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370 و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1389، جدول ویژه‌ای برای این گروه که از آیین‌نامه مختص خود این گروه، به دلیل هیات امنایی بودن دانشگاهها تبعیت می کنند، تهیه وتنظیم گردد.

وی دلیل پیشنهاد خود را ایجاد زمینه استفاده این بازنشستگان از امتیاز همسان‌سازی و مقایسه عادلانه حقوق آنها با کارکنان شاغل و همتراز برشمرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها