کد خبر: 422832
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| دانشمندان برای مبارزه با ویروس کرونا دست به دامن مورچه‌ها شدند

یکی از دانشمندان دانشگاه بریستول بریتانیا در پی یافتن راه‌حل مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا از طریق الگوبرداری از زندگی کلونی‌ مورچه‌هاست.

ویروس کرونا| دانشمندان برای مبارزه با ویروس کرونا دست به دامن مورچه‌ها شدند
کد خبر: 422832
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از دانشمندان دانشگاه بریستول بریتانیا در پی یافتن راه‌حل مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا از طریق الگوبرداری از زندگی کلونی‌ مورچه‌هاست.

به گزارش اعتمادآنلاین، اسپوتنیک خبر داد، ناتالی استرایمت استاد دانشگاه علوم بیولوژیک دانشگاه بریستول قصد دارد الگوی مبارزه کلونی مورچه‌ها با بیماری‌های کشنده و همچنین نوع واکنش‌شان را در هنگام شیوع این بیماری‌ها بررسی کند.

به اعتقاد این دانشمند، جلوگیری از شیوع بیماری در میان مورچه‌ها که همواره بین خود مایع رد و بدل می‌کنند و تحرکات بسیار زیادی در داخل و خارج لانه‌شان دارند امر پیچیده‌ای به نظر می‌رسد.

همچنین همکار او ربکا روزنگاس دانشمند رفتارشناس حشرات اجتماعی دانشگاه نورث ایسترن در بوستون توضیح می‌دهد، چنین حشراتی در مکان‌های بسیار کوچک و تنگ زندگی می‌کنند و جانوران دیگری هم به داخل لانه آنها وارد می‌شوند که می‌توانند بیماری‌هایی همچون طاعون را بین آنها شایع کنند، اما حقیقت این است که همه‌گیری یک بیماری در میان این نوع حشرات اجتماعی اتفاق نادری محسوب می‌شود؛ به طوری که هر حشره بیماری می‌تواند به لانه خود بازگردد بدون اینکه بیماری را به دیگر اعضای کلونی‌اش منتقل کند.

بر اساس یافته روزنگاس و دیگر همکارانش، مورچه‌ها مواد میکروب‌کش را از درختان مختلف جمع‌آوری می‌کنند و در اطراف ورودی‌های لانه خود قرار می‌دهند، معالجه اعضای بیمار کلونی نیز به شکل فردی یا دسته‌جمعی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها