«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| فیس‌بوک می‌تواند فعالیت‌های شما را رصد کند؛ اما چطور جلوی آن را بگیریم؟

فیس‌بوک یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که میلیون‌ها کاربر دارد. این برنامه می‌تواند به تمام اطلاعات شما دسترسی پیدا کند و فعالیت‌هایی را که در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دیگر انجام می‌دهید ببیند و آنها را برای شرکت‌های تبلیغاتی بفرستد؛ اما شما با اقدامی ساده قادر خواهید بود که جلوی این کار را بگیرید.

دور دنیا| فیس‌بوک می‌تواند فعالیت‌های شما را رصد کند؛ اما چطور جلوی آن را بگیریم؟
کد خبر: 422848
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - فیس‌بوک که سابقه‌ای نسبتاً طولانی در میان شبکه‌های اجتماعی دارد دارای ویژگی‌هایی است که شاید بیشتر مردم از آن بی‌خبر باشند. اگر در گذشته از ویژگی حفظ حریم خصوصی که فیس‌بوک در سال پیش معرفی کرده استفاده نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر دست به کار شوید. این ویژگی «غیرفعال کردن فیس‌بوک» (Off-Facebook) نامیده می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که با سیستم عامل مشترک به اشتراک گذاشته می‌شوند کنترل کنید و به انواع اطلاعاتی که توسط برنامه‌های دیگر جمع‌آوری می‌شود دسترسی داشته باشید.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، با استفاده از این ویژگی که برای حفظ حریم خصوصی است می‌توانید تاریخچه برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که در آن داده‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اید پاک کنید. با غیرفعال کردن فیس‌بوک به این شرکت اطلاع می‌دهید که هر اطلاعاتی را که از حساب کاربری شما به اشتراک گذاشته می‌شود قطع کند و اجازه ندارد که این اطلاعات را برای برنامه‌های دیگر ارسال کند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید فعالیت‌تان در کدام شرکت‌ها به اشتراک گذاشته نشود و به این صورت تبلیغاتی که نمی‌خواهید ببینید نیز متوقف می‌شود.

ویژگی غیرفعال کردن فیس‌بوک چگونه کار می‌کند؟

فیسبوک

با به‌کارگیری ابزارهای فیس‌بوک قادر خواهید بود اطلاعات برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که برای فیس‌بوک فرستاده می‌شود ببینید. از همان‌جا نیز می‌توانید این اطلاعات را از حساب خود پاک کنید و بر این برنامه و دیگر وب‌سایت‌ها نظارت داشته باشید تا دیگر فعالیت‌های شما از طریق فیس‌بوک به اشتراک گذاشته نشود. برای انجام این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

Settings & Privacy > Settings > Your Facebook Information > Off-Facebook Activity

به این شیوه می‌توانید فعالیت‌هایی را که در فیس‌بوک نشان داده می‌شود غیرفعال و تمام تاریخچه موجود را پاک کنید تا در آینده نیز این اطلاعات در فیس‌بوک ظاهر نشود.

وقتی این گزینه را در فیس‌بوک غیرفعال کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

فیسبوک

فیس‌بوک پس از پاک کردن فعالیت‌های مدیریت‌شده شما اطلاعاتی را که با برنامه‌ها و وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذاشت پاک می‌کند. این بدان معناست که فیس‌بوک نخواهید فهمید که شما از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اید یا به دنبال چه بوده‌اید؛ به این ترتیب دیگر تبلیغات هدفمندی را که مربوط به آن وب‌سایت‌ها باشد مشاهده نخواهید کرد.

چه اقدامات دیگری می‌توانید انجام دهید؟

اگر می‌خواهید بر تبلیغاتی که در فیس‌بوک برایتان فرستاده می‌شود نظارت کنید، به قسمت تنظیمات (Setting) برنامه روی گوشی یا دسکتاپ خود بروید و قسمت ترجیح آگهی‌ها (Ad Preferences) را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید ببینید که کدام شرکت‌های تبلیغاتی از لیستی که فیس‌بوک برایشان ارسال کرده استفاده کرده‌اند. با انتخاب هر شرکت تبلیغاتی می‌توانید گزینه «مجاز نیست» (Don't Allow) را فعال کنید. به این صورت دیگر تبلیغی از شرکت‌های تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد.

همچنین می‌توانید به قسمت تنظیمات آگهی‌ها (Ad Setting) بروید و گزینه‌های تبلیغ بر اساس داده‌های شرکا، تبلیغ بر اساس فعالیت در فیس‌بوک و همچنین تبلیغاتی را که از پیگیری فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی برایتان فرستاده می‌شود غیرفعال کنید؛ اما این کار باعث نمی‌شود که دیگر هیچ تبلیغی دریافت نکنید. بهترین روش همان غیرفعال کردن فعالیت‌های فیس‌بوک است که در بالا ذکر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها