کد خبر: 422864
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۰:۱۵:۵۲
| |

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف:

موقوفه روستای ملار با دماوند متفاوت است

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه موقوفه قریه ملار با قله دماوند متفاوت است، گفت: موقوفه قریه ملار مربوط به 90 سال پیش است و پهلوی اول این ملک را تملک کرد.

موقوفه روستای ملار با دماوند متفاوت است
کد خبر: 422864
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۰:۱۵:۵۲

اعتمادآنلاین| به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقرزاده با بیان این مطلب افزود: طبق رای دیوان عالی کشور در سال 1374، وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شد و بر اساس همین دادنامه در سال 84 سند مالکیت موقوفه که با نیت بهداشت عمومی مردم، عمران و عزاداری محرم در منطقه است، صادر شد.


وی با تاکید بر اینکه موقوفه قریه ملار با قله دماوند متفاوت و فاصله زیادی دارد و اوقاف از همان روز نخست اعلام کرد قله دماوند وقف نیست، ادامه داد: روز گذشته در رسانه‌ها اعلام شد که قله دماوند از وقفیت خارج شد، این در حالی است که ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضائیه نیز موید این مطلب بوده است.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف تصریح کرد: تعیین حدود موقوفه از نظر پلاک ثبتی هم با اداره ثبت اسناد است که البته تعیین حدود موقوفه نیز باید بر اساس احکام قضائی، سوابق ثبتی و نظرات کارشناسان اوقاف و ثبت صورت پذیرد. موقوفه قریه ملار مربوط به 90 سال پیش است و پهلوی اول این ملک را تملک کرد؛ در سال 1321 که قانون املاک واگذاری تصویب شد، این موضوع در دادگاه مطرح و با رای هیات رسیدگی موضوع قانون املاک واگذاری، سند مالکیت پهلوی باطل شد.

باقرزاده با بیان اینکه برخی افراد با شیطنت رسانه‌ای اصرار بر وقفی بودن قله دماوند دارند، تاکید کرد: موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد و برخی رسانه‌ها این دو موضوع را با یکدیگر مرتبط کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها