حمله بازیگر یهودی به رژیم صهیونیستی

ست روگن بازیگر و تهیه‌کننده شناخته‌شده سینما و تلویزیون آمریکا گفته وقتی جوان بوده دروغ‌های زیادی به نفع اسراییل به او گفته‌اند.

حمله بازیگر یهودی به رژیم صهیونیستی
کد خبر: 422909
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۲:۱۳:۳۰

اعتمادآنلاین| ست روگن جدیدترین فرد یهودی است که از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و با صحبت‌هایش توجه‌ها را به رابطه پرتنش بین یهودی‌های آمریکا و اسراییل معطوف ساخت.


ست روگن بازیگر و تهیه‌کننده شناخته‌شده سینما و تلویزیون آمریکا گفته وقتی جوان بوده دروغ‌های زیادی به نفع اسراییل به او گفته‌اند. وی با صحبت‌هایش بحث‌هایی را درباره رابطه بعضی مواقع پرتنش رژیم صهیونیستی با تعداد زیادی از یهودی‌هایی که در آمریکای شمالی زندگی می‌کنند، به وجود آورده است.

این بازیگر کانادایی-آمریکایی که در نوجوانی به کمپ یهودی‌ها رفت و والدینش در اسراییل با هم ملاقات کرده بودند، گفت این حقیقت که رژیم صهیونیستی در زمینی خلق شده که فلسطینی‌ها از قبل در آن زندگی می‌کردند همیشه از درس‌ها حذف می‌شود.

او در اپیزودی از پادکست مارک مارون بازیگر و کمدین گفت: «به عنوان یک فرد یهودی به من مقادیر عظیمی دروغ در حمایت از اسراییل در تمام طول زندگی‌ام خورانده شد. هرگز این را به شما نمی‌گویند که راستی، از قبل یک سری آدم آنجا زندگی می‌کردند. طوری داستان را تعریف می‌کنند که انگار زمین آنجا و در هم باز بوده است.»

در جنگ سال 1948 که در نهایت منجر به خلق اسراییل شد، بیش از 700 هزار فلسطینی از خانه‌های‌شان بیرون رانده شدند یا مجبور شدند فرار کنند. امروز، خانواده‌ها و نواده‌های آن افراد حدود 5.6 میلیون پناهجو را تشکیل می‌دهند.

روگن و مارون که وی هم یهودی است‌، این مکالمه را در معرفی فیلم کمدی جدید روگن با عنوان «مشکل آمریکایی» انجام دادند. این فیلم داستان یک مهاجر یهودی در دهه 1920 را تعریف می‌کند که داخل یک ظرف بزرگ آب‌نمک می‌افتد و سر از بروکلین امروزی در می‌آورد.

روگن در پاسخ به این پرسش که آیا هرگز حاضر است برای زندگی به اسراییل برود یا خیر گفت نه. مارون هم با او موافق بود و گفت: «من هم همینطور. اگر آنجا برویم فقط یک مشت یهودی را عصبانی می‌کنیم.»

لاهاو هارکوف یکی از دبیرهای ارشد روزنامه جروسالم پست در توییتر به انتقاد از صحبت‌های روگن پرداخت و گفت او «دارد از یک موقعیت شدیداً مرفه صحبت می‌کند» و درک درستی از ماجرا ندارد.

در میان صهیونیست‌ها، این نگرانی در حال رشد است که یهودی‌های آمریکای شمالی که ممکن است تعدادشان بیشتر از یهودی‌های اسراییل باشد، دارند حمایت خود را نسبت به دولت رژیم صهیونیستی از دست می‌دهند. این بحث معمولاً زمانی بالا می‌گیرد که چهره‌های مشهور که اغلب هم یهودی هستند، دیدگاه‌هایی به شدت منتقدانه از اسراییل بیان می‌کنند.

جدیدترین مورد به پیتر باینارت تحلیل‌گر ارشد سیاسی یهودی-آمریکایی برمی‌گردد که گفت مطمئن نیست بتواند هم لیبرال و هم حامی دولت اسراییل باشد چون میلیون‌ها فلسطینی هنوز از دسترسی به حقوق انسانی اولیه باز مانده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها