کد خبر: 422966
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش

فرماندهان نظامی برجسته وزارت دفاع عراق و اقلیم کردستان بر سر برنامه‌ریزی و انجام عملیات نظامی مشترک علیه عناصر داعش و تحرکات آنها در مناطق شمالی و شرقی این کشور توافق کردند.

عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش
کد خبر: 422966
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فرماندهان میدانی در وزارت دفاع و پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان عراق در چهارمین نشست خود که از سال 2019 تاکنون برگزار شده راه‌های مسدود کردن هرگونه فعالیت و تحرک بقایای داعش از اول مرزهای مشترک با ایران تا مرزهای مشترک با سوریه را هماهنگ می‌کنند.

جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ به خبرگزاری اسپوتنیک، فاش کرد، چهار نشست که آخرین آن در ماه جاری برگزار شد بین فرماندهان وزارت دفاع و پیشمرگ هیچ‌گونه اشاره‌ای به باز استقرار نیروها در هیچ‌ منطقه مشخص نداشته است.

یاور تصریح کرد: نشست اخیر بر سه محور یعنی تشکیل مراکز هماهنگی نظامی و امنیتی، نحوه پر کردن خلأها بین‌ خطوط استقرار پیشمرگ و نیروهای فدرال و نهایتا نحوه شروع عملیات نظامی علیه داعش متمرکز بود.

او افزود: فرماندهان میدانی در محورها و مناطق موجود در خطوط استقرار نیروها نشست برگزار کرده و برای عملیات مشترک در مناطقی که اطلاعاتی از حضور داعش در آنجا دارند، برنامه‌ریزی می‌کنند.

یاور تکمیل کرد: ما از مناطق حضور تروریست‌ها و نابودی آنها در هر منطقه‌ای از استان دیالی در شرق کشور از اول مرزهای ایران تا مرزهای سوریه صحبت کردیم.

دبیرکل وزارت پیشمرگ تاکید کرد: فرماندهان میدانی مقرر کردند عملیات مشترک را در هر یک از این مناطق که داده‌های اطلاعاتی حکایت از حضور داعش دارند، آغاز کنند.

نشست کمیته هماهنگی عالی بین فرماندهی عملیات مشترک عراق و نیروهای گارد اقلیم 20 ژوئیه مواضع مطرح شده را بررسی کردند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، حاضران در نشست مواضعی که در دستورکار بود را بررسی کردند که شامل تقویت هماهنگی و همکاری در زمینه ضد ترور و پر کردن خلأهای موجود بین خطوط استقرار نیروها و ایجاد سازوکار عملیات در مراکز هماهنگی مشترک بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها