کد خبر: 422973
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۹:۵۲
| |

سخنگوی کرملین:

انتظار داریم حقوق شهروندان روسی بازداشت شده رعایت شود

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) ضمن رد ادعاها مبنی بر اینکه روسیه مسؤول افرادی است که قصد بی‌ثباتی اوضاع در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را داشته‌اند، این ادعاها را "تهمت و افترا" خواند.

انتظار داریم حقوق شهروندان روسی بازداشت شده رعایت شود
کد خبر: 422973
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۹:۵۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بحبوحه تحقیقات درخصوص مشارکت احتمالی بیش از 30 مزدور روس در تدارکات برای حملات تروریستی مطرح شد.

دولت بلاروس معتقد است که این شهروندان روس که روز چهارشنبه بازداشت شده‌اند اعضای گروه شبه‌نظامی واگنر هستند و برخی از آنها در اقدامات خصمانه در دونباس شرکت داشته‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در حال حاضر شاهد ادعاهای افترا آمیز هستیم مبنی بر اینکه برخی سازمان‌های روس افرادی را به بلاروس می‌فرستند تا اوضاع را در آنجا بی‌ثبات کنند. بدون شک این چیزی جز تهمت و افترا نیست. روسیه و بلاروس با یکدیگر متحد هستند. ما نزدیک‌ترین شرکا به یکدیگر هستیم به همین خاطر دیگر جای سوالی باقی نمی‌ماند. بدون شک شفاف‌سازی درباره این رویداد درخصوص بازداشت اتباع روس لازم و ضروری است. امیدواریم اطلاعاتی بدست آوریم که به ما در درک این مساله کمک کند.

وی افزود: ما انتظار داریم پس از مذاکرات دیمیتری مزنتسف، سفیر روسیه در بلاروس با مقامات وزارت امور خارجه بلاروس و ارتباطات میان سرویس‌های ویژه این دو کشور اطلاعات جامع و کاملی بدست آوریم.

پسکوف در ادامه گفت: ما انتظار داریم که حقوق شهروندان روسی بازدات شده به طور کامل رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روسیه برنامه آمریکا برای خروج نیروهایش از آلمان را موضوعی کاملا مربوط به روابط دوجانبه میان برلین و واشنگتن می‌بیند اما معتقد است که هیچ تهدید واقعی که حضور نظامی آمریکا در اروپا را توجیه کند، وجود ندارد.

پسکوف تاکید کرد: این یک موضوع داخلی آمریکا و یک موضوع روابط دوجانبه میان واشنگتن و برلین است. ما در این روابط دخالتی نمی‌کنیم و درخصوص آن اظهار نظر نمی‌کنیم. ما همواره گفته‌ایم که هرچقدر تعداد نیروهای آمریکایی در قاره اروپا کمتر باشد، اوضاع اروپا آرام‌تر است. این موضع ما کاملا برای همه مشخص است، به ویژه از زمان پایان جنگ سرد هیچ خطر و تهدید جدی در این قاره وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها