بیل گیتس: آزمایش‌های فعلی کرونا «آشغالی» بیش نیست

بیل گیتس در مصاحبه ای که اخیرا با کانال CNBC انجام داد به تست های مختلف کرونا خرده گرفت و گفت اغلب این آزمایشات زباله ای بیش نیستند چون نتایج آنها خیلی دیر آماده می شود.

بیل گیتس: آزمایش‌های فعلی کرونا «آشغالی» بیش نیست
کد خبر: 423005
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۲۲:۱۵:۴۰

اعتمادآنلاین| مدیرعامل سابق و موسس مایکروسافت باور دارد که مردم باید زودتر به نتایج آزمایش خود دست پیدا کنند تا بتوانند رفتارهایشان را تغییر دهند و دیگران را آلوده نکنند.

به گفته او ساده ترین کاری که میشود در این باره انجام داد این است که بابت تست های کرونا که نتایج شان هم بعد از 48 ساعت آماده می شود از مردم هزینه ای گرفته نشود.

گیتس می‌گوید: این تست ها «آشغال» هستند؛ در واقع پول دادن بابت آزمایش هایی که نتایج شان سه روز تا یک هفته بعد آماده می شود دیوانگی است و فرقی ندارد که ما اینجا روزانه چه تعداد تست می گیریم.

در نخستین مراحل شیوع کووید 19، انجام تست سراسری کرونا در آمریکا به آرامی آغاز شد و کارشناسان معتقدند زمان طولانی برای دریافت نتایج این آزمایشات توانایی آمریکا برای کُند کردن شیوع کووید 19 را تحت تاثیر قرار داده است.

برت جیرور معاونت سلامت وزارت بهداشت آمریکا در این رابطه با گیتس اتفاق نظر دارد و معتقد است که تست های کرونا باید بهبود داده شوند. جیرو در اینباره به CNN گفت: من اظهار نظر در این باره را با گفتن این جمله شروع کردم که تا زمانی که نتایج تست های کرونا ظرف 24 ساعت آماده نشوند خوشحال نمی شوم. البته که ما در این نقطه قرار نداریم اما تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا به این نقطه برسیم.

او گفت بیش از نصف تست های کرونا در آمریکا از طریق آزمایشگاه های بزرگ تجاری انجام می شوند که نتایج را به طور متوسط ظرف 4.27 روز اعلام می کنند و هم اکنون تلاش هایی برای کاهش این بازه زمانی آغاز شده است.

در روز گذشته بالغ بر 733243 تست کرونا در آمریکا انجام شد که تقریبا سه برابر مقدار آزمایشات انجام شده تا پایان ماه آوریل است. بیل گیتس نیز به واسطه بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس تاکنون میلیون ها دلار را برای تحقیقات در مورد کووید 19 به آزمایشگاه های پزشکی اختصاص داده است.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها