کد خبر: 423033
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

بازگشت NBA با شعار علیه نژادپرستی

بسکتبال NBA در حالی پس از پنج ماه از سر گرفته شد که در هر دو دیدار همه بازیکنان، کادر فنی و داوران به نژادپرستی به شکل خاصی اعتراض کردند.

بازگشت NBA با شعار علیه نژادپرستی
کد خبر: 423033
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بسکتبال NBA بامداد امروز (جمعه) با برگزاری دو دیدار از سر گرفته شد. اگر نکته ای فراتر از ویروس کرونا در این بازگشت برجسته بود آن مرگ جورج فلوید بود. او بیست و پنجم می در جریان دستگیری توسط پلیس کشته شد. مامور آمریکایی زانویش را روی گردن فلوید گذاشت و این اتفاق با مرگ شهروند آمریکایی شد. این حادثه دوباره یکی از مشکلات اصلی این کشور یعنی نژاد پرستی را نمایان کرد. مردم آمریکا و کشورهای دیگر به این اتفاق اعتراض کردند و در جهان ورزش هم این موضوع مشاهده شد و سپس نوبت به بسکتبال رسید.

در دیدار نیو اورلئان پلیکانس و یوتا جاز که نخستین بازی رسمی پس از پنج ماه بود اتحاد کامل دیده شد. بازیکنان، به همراه کادرفنی و داوران در جریان پخش سرود ملی آمریکا زانو زدند. رسانه های جهان و شبکه های اجتماعی به این اتفاق پرداختند.

کالین کاپرنیک (بازیون فوتبال آمریکایی) نخستین ورزشکاری بود که اعتراضش را به نژادپرستی با زانو زدن هنگام پخش سرود ملی نشان داد. او به مرگ اریک گارنر که در سال 2014 اتفاق افتاد اعتراض داشت. تصویر بازی پلیکانز و یوتا جاز در دیدار لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز هم دیده شد (لیکرز با نتیجه 103 بر 101 پیروز شد).

NBA اعلام کرده است که هیچ بازیکنی به خاطر زانو زدن هنگام سرود ملی جریمه نخواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها