«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| واکسن کرونا به چه قیمتی وارد بازار خواهد شد؟

گرچه تمامی جهان امروز با چالش بزرگ یافتن دارو یا واکسنی برای ویروس کرونا مواجه است، اما در صورت کشف این واکسن، سوداگری شرکت‌های دارویی و قیمت واکسن کرونا مشکل بزرگ دیگری به وجود خواهد آورد.

ویروس کرونا| واکسن کرونا به چه قیمتی وارد بازار خواهد شد؟
کد خبر: 423048
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه تمامی جهان امروز با چالش بزرگ یافتن دارو یا واکسنی برای ویروس کرونا مواجه است، اما در صورت کشف این واکسن، سوداگری شرکت‌های دارویی و قیمت واکسن کرونا مشکل بزرگ دیگری به وجود خواهد آورد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که یکی از شرکت‌های دارویی، قیمت واکسن کرونا را 39 دلار تعیین کرده، شرکت «مدیرینا» که چند روز پیش خبر داده بود واکسنش به آخرین مرحله تست‌ بر روی داوطلبان سالم رسیده، قیمت آن را بین 50 تا 60 دلار (بیش از یک میلیون تومان) اعلام کرد.

به نوشته فایننشال تایمز، این شرکت آمریکایی بعد از اینکه تست واکسنش روی میمون‌ها موفقیت‌آمیز بود برای 2 دُز آن که یک دوره واکسن محسوب می‌شود قیمتی بین 50 تا 60 دلار تعیین کرده است.

این در حالی است که دولت آمریکا در قرارداد خود با شرکت «Pfizer» و شریک آلمانی‌اش «BioNTech» هر دوره واکسن را به قیمت 39 دلار پیش‌خرید کرده است.

با این حال مدیرینا تاکید کرده است که این قیمت را در قرارداد خود با دولت ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها مد نظر خواهد داشت.

این شرکت آمریکایی نتایج تحقیقات خود را در نشریه پزشکی «نیو انگلند آف مدیسن» منتشر کرد و خبر داد: آزمایش واکسن روی میمون‌ها نشان داد که ریه و بینی آنها در برابر ویروس ایمنی کافی پیدا می‌کند و دیگر دچار مشکلات ریوی نمی‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها