کد خبر: 423107
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۱۳:۱۶:۱۲
| |

بررسی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا

کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری حباب سکه را کاهش داد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در یک هفته اخیر بیشترین تاثیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و نوسان قیمت‌ها، تابعی از قیمت‌ طلای جهانی بوده است گفت که در یک هفته اخیر نوسان در بازار ارز، بسیار کم بود.

کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری حباب سکه را کاهش داد
کد خبر: 423107
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۱۳:۱۶:۱۲

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: در یک هفته اخیر بیشترین نوسان و افزایش قیمت انس جهانی را شاهد بوده‌ایم؛ به‌طوری که قیمت انس جهانی از 1902 دلاری ابتدای هفته تا 1977 دلار افزایش پیدا کرد که رکود قیمتی در تاریخ انس جهانی بوده و تاکنون چنین رقمی سابقه نداشته است. آخرین رقم ثبت شده در روز گذشته (پنجشنبه) 1961 دلار بوده که به نسبت ابتدای هفته به طور متوسط، 59 دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طبیعتا این افزایش قیمت 59 دلاری می‌تواند تاثیر شاخصی بر روی قیمت‌ها داشته باشد. در حالی که در اوایل هفته، قیمت‌ها تاحدودی نسبت به هفته پیش‌تر کاهش پیدا کرده بود اما در طول هفته مجدد قیمت‌های به دلیل افزایش قیمت انس جهانی افزایش یافت؛ این در حالی است که نرخ ارز در داخل در طول هفته در محدوده 23 هزار و 200 تومان تا 23 هزار و 300 تومان نوسان داشت.

وی در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در ابتدای هفته 10 میلیون و 200 هزار تومان بود که با افزایش قیمت انس جهانی، هر قطعه آن 350 هزار تومان در طول هفته افزایش پیدا کرد و به 10 میلیون و 550 هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با 850 هزار تومان افزایش قیمت از 10 میلیون و 550 هزار تومان در ابتدای هفته به 11 میلیون و 400 هزار تومان در آخر هفته رسید.

کشتی‌آرای افزود: نیم سکه نیز با 400 هزار تومان افزایش از پنج میلیون و 200 هزار تومان به پنج میلیون و 600 هزار تومان رسید، ربع سکه هم از سه میلیون و 150 هزار تومان با افزایش 150 هزار تومانی با سه میلیون و 300 هزار تومان هفته را به پایان رساند. این در حالی است که سکه‌های یک گرمی در طول هفته‌ای که گذشت هیچ تغییری نداشته و با ارزش یک میلیون و 700 هزار تومان در طول هفته بدون تغییر بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز حدودا 510 هزار تومان افزایش طول هفته، از چهار میلیون و 200 هزار تومان به چهار میلیون و 710 هزار تومان رسید. علاوه براین هر گرم طلای 18 عیار نیز از 969 هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و 87 هزار و 300 تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسید که نشان از افزایش 118 هزار تومانی هر گرم طلای 18 عیار دارد که رقم قابل توجهی برای مصنوعات طلا به حساب می‌آید.

کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری حباب سکه را کاهش داد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در طول هفته اخیر، عرضه و تقاضا در تعادل بود؛ در حالی که در برخی روزها نیز عرضه بیشتر از تقاضا بود. شوک تقاضا یا شوک فروش در بازار نداشتیم و باتوجه به اینکه به ایام محرم نیز نزدیک می‌شویم، بازار در تعادل به سر می‌برد. ضمن اینکه کاهش تقاضا برای خرید سکه به جهت سرمایه‌گذاری سبب شد تا حدودا 250 هزار تومان حباب سکه کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در حالی که در ابتدای هفته حباب سکه حدودا 950 هزار تومان بود، در پایان هفته به 700 هزار تومان کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد، تقاضا در بازار برای خرید سکه ه بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد، کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها