واگذاری سهام عدالت به 6 دهک پایین درآمدی / طرح جدید مجلس یازدهم از راه می رسد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق طرح جاماندگان سهام عدالت، اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری این سهام هستند که 6 دهک جامعه را در برمی‌گیرد.

واگذاری سهام عدالت به 6 دهک پایین درآمدی / طرح جدید مجلس یازدهم از راه می رسد
کد خبر: 423160
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۱۷:۲۳:۵۴

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام عدالت، گفت: این احتمال وجود دارد که روند بررسی طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت در جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده(یازدهم مرداد 99) آغاز شود.

وی افزود: طبق این طرح، ایثارگران، کارگران و بازنشستگان و نیز اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که براساس برآوردهای انجام شده، 6 دهک جامعه را در برمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام شده، طبق طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت، بیش از 3 میلیون نفر که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند، در مرحله اول، واگذاری سهام عدالت به آنها انجام می‌شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: از آنجا که برای پرداخت یارانه معیشتی در تبصره 14 قانون بودجه سال 99، اعتبارات موردنیاز برای تخصیص یارانه کمک معیشتی و سهام عدالت شناسایی و پیش‌بینی شده است، دولت باید با شناسایی افراد واجد شرایط، جامعه یارانه‌بگیران و مشمولان سهام عدالت را نیز طبق این طرح اصلاح کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در آغاز اجرای قانون سهام عدالت و واگذاری این سهام به سهامداران در سال 85، حدود 50 میلیون نفر از افراد جامعه این سهام را دریافت کردند که 20 میلیون نفر از این تعداد، جزو شش دهک پایین درآمدی بودند و مابقی افراد که در دهک‌های پایین قرار دارند نیز براساس این طرح، از مزایای سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها