کد خبر: 423210
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| منطقه‌ای که تمام دادوستدها در آن با کوکائین انجام می‌شود!

با وجود اینکه در تمام نقاط جهان از کارت اعتباری، اسکناس و سکه برای خرید و فروش و دادوستد استفاده می‌کنند، نقطه‌ای در این کره خاکی وجود دارد که مردم آن فقط کوکائین را به عنوان واحد پول خود به رسمیت می‌شناسند.

دور دنیا| منطقه‌ای که تمام دادوستدها در آن با کوکائین انجام می‌شود!
کد خبر: 423210
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود اینکه در تمام نقاط جهان از کارت اعتباری، اسکناس و سکه برای خرید و فروش و دادوستد استفاده می‌کنند، نقطه‌ای در این کره خاکی وجود دارد که مردم آن فقط کوکائین را به عنوان واحد پول خود به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور خبر داد، اهالی یک روستا در کلمبیا تنها حاضرند با کوکائین به خرید و فروش بپردازند و هیچ سکه و اسکناسی را نمی‌پذیرند.

به نوشته این روزنامه، ساکنان روستای دورافتاده «Guerima» که در کوه‌های آند واقع است تنها با کوکائین دادوستد می‌کنند.

این روستا که با وجود 200 نفر جمعیت بیش از 100 کیلوگرم کوکائین در ماه به ارزش سه میلیون دلار تولید می‌کند فاقد آب و برق است، اما یکی از مراکز اصلی کاشت گیاه کوکا و تولید کوکائین در کشور کلمبیا محسوب می‌شود.

به عنوان مثال، یک صندوق مشروبات الکی در این روستا 27 هزار پزو است که مشتری باید 10.8 گرم کوکائین در مقابل آن پرداخت کند.

در این بین ساکنان این روستا از خطرات این نوع دادوستد آگاه هستند، اما همه چیز در محل سکونت‌شان از دارو گرفته تا سبزی، غذا و پوشاک همگی به همین صورت خریدوفروش می‌شود.

یکی از اهالی روستا که کارگر یکی از مزارع کاشت کوکاست در این باره گفت: من خوب می‌دانم که یک روز، در لحظه‌ای، نیروهای مبارزه با مواد مخدر یا هر اداره دولتی دیگری به اینجا حمله می‌کنند، همه چیز را خراب می‌کنند و ما را به زندان می‌برند. می‌دانم که کار ما غیرقانونی است. بسیاری از مردم هم به همین دلیل تاکنون کشته شده‌اند، با این حال این تنها واحد پولی است که می‌توانیم با آن کالا بخریم و تنها چیزی است که در اینجا به وفور یافت می‌شود.

هرناندو گونزالس مدیر مرکز تحقیقات دارو و سلامت دانشگاه لوس‌آندس کلبمیا هم در این باره گفت: زیرساخت‌های خدماتی اصلی‌ترین کلید حل مشکل موادمخدر در مناطق کاشت کوکاست، وقتی توان خدماتی و به تبع آن توانی برای انتقال تولیدات دیگر به بازار وجود نداشته باشد مردم به این کار روی می‌آورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها