«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شایعه عجیب القاعده برای دور کردن زنان یمن از مراکز پزشکی

در پی اظهارنظر عجیب رهبران گروه القاعده در مورد تعرض به تمام زنانی که در یمن به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند، زنان یمن و سازمان‌های دفاع از حقوق زنان فعال در یمن و منطقه شبه‌جزیره عربستان اعتراض و خشم خود را از این ادعا ابراز داشته و آن را بی‌پایه و اساس خواندند.

شایعه عجیب القاعده برای دور کردن زنان یمن از مراکز پزشکی
کد خبر: 423216
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی اظهارنظر عجیب رهبران گروه القاعده در مورد تعرض به تمام زنانی که در یمن به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند، زنان یمن و سازمان‌های دفاع از حقوق زنان فعال در یمن و منطقه شبه‌جزیره عربستان اعتراض و خشم خود را از این ادعا ابراز داشته و آن را بی‌پایه و اساس خواندند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از شخصیت‌های شاخه گروه القاعده در جزیره العرب طی اظهارنظری جنجالی ادعا کرد اکثر زنان و دختران یمنی که به مراکز پزشکی و پزشکان در کشور مراجعه کرده‌اند مورد تجاوز آنها قرار گرفته‌اند.

این ادعا باعث شد خبرنگار شبکه تلویزیونی عربی «الان» به سراغ زنان یمن برود و نظر آنها را راجع به آخرین اظهارنظر گروه القاعده در مورد متهم کردن پزشکان به تعرض به زنان یمن جویا شود.

تمامی زنانی که مخاطب سوال قرار گرفتند ضمن تکذیب این ادعای القاعده تاکید کردند که خود گروه القاعده بیشترین سوءاستفاده را از زنان یمن کرده و می‌کند، و نه تنها حق معالجه و درمان را از زنان سلب کرده بلکه حاضر نیست حق حیات آنها را به رسمیت بشناسد.

یکی از کارشناسان امور گروه‌های تروریستی در منطقه عربی هم به این شبکه تلویزیونی گفت: گروه القاعده انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها را از زنان کرده است؛ از زنان برای برقراری ارتباط بین تیم‌های مختلف استفاده شد، زنان به عنوان پوششی برای تحرکات برخی از رهبران به کار گرفته شدند، آنها به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری و انتقال کمک‌های مادی به داخل سازمان به کار گرفته شدند، حتی زنان وادار شدند به جنگ‌های نظامی وارد شوند و البته این سوای سوءاستفاده جنسی است که القاعده از زنان عرب و غیرعرب کرده و می‌کند، کمااینکه داستان‌های زیادی از وا داشتن زنان به ازدواج با رهبران القاعده منتشر شده است که شاید بتوان آنها را در زیرمجموعه جهاد نکاح قرار داد.

این کارشناس در ادامه افزود، گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان اکنون توسط شماری از سرویس‌های اطلاعاتی همین منطقه کنترل شده و در راستای اهداف این کشورها در حال فعالیت است، از این رو برنامه‌ریزی فعلی این گروه با توجه به اهداف این کشورها صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها