حذفیات قسمت ششم «آقازاده» چه بوده است؟

«همچنان درگیر کات‎های دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیه‌کننده چند قدم تا CCU» این جملات استوری‌ای بود که در صفحه شخصی امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» منتشر شد و در صفحات فیلمبردار، صدابردار و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی سریال بازنشر شد.

حذفیات قسمت ششم «آقازاده» چه بوده است؟
کد خبر: 423257
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۰:۱۴:۵۸

اعتمادآنلاین| «همچنان درگیر کات‎های دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیه‌کننده چند قدم تا CCU» این جملات استوری‌ای بود که در صفحه شخصی امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» منتشر شد و در صفحات فیلمبردار، صدابردار و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی سریال بازنشر شد. آنها که با هشتگ «نه به سانسور» از ممیزی گسترده قسمت ششم سریال، آن هم ساعتی مانده به پخش آن نوشتند.


به گزارش اعتمادآنلاین، سریال «آقازاده» که امروز قسمت ششم آن با ساعتی تاخیر در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا به نمایش درآمد، در هفته‌های اخیر به خاطر توجهش به مسائل سیاسی اجتماعی و اشاره‌هایی به برخی پرونده‌های فساد اقتصادی سروصدای بسیاری به پا کرده و برخی سکانس‌های آن به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده و مورد بحث قرار گرفته است.


شاید همین مساله هم باعث حساسیت‌های بیشتر روی سریال و اعمال ممیزی‌های عجیب برای قسمت‌های جدید آن شده باشد به طوری که طبق شنیده‌ها قسمت ششم سریال «آقازاده» حدود 15دقیقه حذفی داشته است. حذفیاتی که در برخی سکانس‌ها کاملا مشخص و واضح است و نظرات مخاطبان سریال در صفحه رسمی آن در اینستاگرام هم از نارضایتی آنها از این سانسور گسترده حکایت دارد.


نکته قابل توجه این است که سریال «آقازاده» در قسمت ششم سفر حامد تهرانی و راضیه به مشهد را روایت می‌کند و سکانس‌های پخش شده در این قسمت بار معنوی زیادی دارد و این مساله که چطور این قسمت مشمول این همه ممیزی شده هم جای سوال دارد.


اما حذفیات قسمت ششم «آقازاده» چه بوده است؟


حامد عنقا تهیه‌کننده و نویسنده سریال تمایلی به گفت‌وگو دراین‌باره نشان نداد و موضوع را به وقتی دیگر موکول کرد اما اکانت رسمی سریال «آقازاده» در توئیتر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش درباره این موضوع نوشته است: «امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچه‌های #آقازاده هم متعجبند و باور نمی‌کنند حرف‌هایی درباره نماز، ایمان و معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف بشه.»


این درحالی‌است که در ماههای اخیر سازمان سینمایی به خاطر کیفیت پایین و محتوای نامناسب برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی مورد انتقاد قرار گرفته است و باید دید چطور برخی از مسائل تابو در برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به راحتی مجوز می‌گیرند اما قسمتی از یک سریال که بخش اعظم آن به مسائل معنوی و اعتقادات دینی اشاره دارد گرفتار تیغ تیز سانسور می‌شود. این سوالی است که امیدواریم مسوولان مربوطه به زودی پاسخی برای آن ارائه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها