رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک:

هزینه تولید پوشاک 35 درصد افزایش یافته است

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اگر تولیدکننده بخواهد اجناس جدید تولید کند حداقل با 35 درصد افزایش هزینه مواجه می‌شود.

هزینه تولید پوشاک 35 درصد افزایش یافته است
کد خبر: 423308
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم شیرازی اظهار کرد: در حال حاضر تولید پوشاک در کشور به دلیل اینکه هم مواد اولیه در دسترس نیست و هم افزایش قیمت یافته نیمه فعال شده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، افزود: پوشاکی که برای ایام عید تولید شده به دلیل تغییر فصل دیگر خواهان ندارد و سرمایه تولیدکنندگان از بین رفته است.

وی گفت: علی رغم افزایش قیمت ها، تولیدکنندگان در حال عرضه اجناس گذشته زیر قیمت تمام شده هستند، اما باز هم خریداری وجود ندارد.

شیرازی با بیان اینکه کرونا آسیب زیادی به صنعت پوشاک وارد کرده است، ادامه داد: در سایر کالا‌ها اگر خریداری نباشد کالا ارزش افزوده پیدا می‌کند، اما پوشاک اگر در زمان خود به فروش نرسد مستهلک می‌شود و تولیدکنندگان به اندازه‌ای سرمایه ندارند که این کار را ادامه دهند و اگر از تسهیلات هم بخواهند استفاده کنند برای بازپرداخت آن با سود‌های بالا با مشکل مواجه می‌شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک بیان کرد: مالیات، عوارض، حق بیمه همه در جای خود باقی است و تمام این موارد چالش‌هایی است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌ها کالای مناسب فصل ندارند و فروشگاه‌هایی هم کالای مناسب فصل دارند بدون خریدار مانده و در رکود به سر می‌برند خاطرنشان کرد: فروشگاه‌هایی هم که برای جشن‌ها لباس عرضه می‌کردند به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

شیرازی تصریح کرد: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمتی که داشته است بسیار سخت شده و امیدواریم دولت در این باره تمهیداتی بیاندیشد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه دولت با ارائه معافیت در بخش مالیات، بیمه و عوارض به این بخش کمک کند، افزود: کمک دولت می‌تواند هم اشتغال در این بخش را حفظ کند و هم موجب افزایش اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اگر تولیدکننده بخواهد اجناس جدید تولید کند حداقل با 35 درصد افزایش هزینه مواجه می‌شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها