کد خبر: 423343
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۴:۱۵:۱۰
| |

ترامپ:

ماموران فدرال تا پاکسازی شهر از آنارشیست ها در پورتلند می مانند

رئیس جمهوری آمریکا گفت، ماموران فدرال در شهر پورتلند ایالت اورگان که درگیر اعتراضات است، تا زمانی که مقام‌های پلیس محلی "پاکسازی آنارشیست‌ها و آشوبگران" را به پایان برسانند، در آنجا می‌مانند.

ماموران فدرال تا پاکسازی شهر از آنارشیست ها در پورتلند می مانند
کد خبر: 423343
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۴:۱۵:۱۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری استقرار این ماموران فدرال را در راستای اتخاذ راهبرد نظم و قانون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به جهت انتخاب شدن مجدد به ریاست جمهوری دانستند، در حالی که این حرکت عامل بدتر شدن تنش میان ‌مقام‌ها و معترضان مخالف با نژادپرستی شد.

این در حالی است که برنامه‌ریزی شده بود تا این نیروها از روز پنجشنبه خروج تدریجی خود از پورتلند را آغاز کنند. دونالد ترامپ اواخر جمعه در توییتر نوشت: "امنیت داخلی قرار نیست تا زمانی که پلیس محلی در پورتلند پاکسازی آنارشیست‌ها و آشوبگرها را تکمیل کند، این شهر را ترک کند."

این در حالی است که همچنان صدها معترض در خیابان‌های مرکز شهر پورتلند حضور دارند و فعلاً مامور امنیتی فدرالی مشاهده نشده است. پیشتر پلیس پورتلند روز جمعه در آستانه موعد خروج تدریجی نیروهای فدرال اقدام به پاکسازی پارک‌ها و خیابان‌های اطراف مرکز شهر پورتلند کرد.

تد ویلر، شهردار این شهر گفت، استقرار نیروهای پلیس در راستای توافق برای خروج ماموران فدرال رخ داده است. ویلر اواخر جمعه در توییتی از معترضان مسالمت‌آمیز تشکر کرد و گفت: آنها حالا فضایی که تبدیل به عرصه نمایش خشونت شده بود را باز پس گرفتند تا پیام قدرتمند خود در خصوص عدالت اصلاحگر را به اشتراک بگذارند.

اوایل ماه جاری میلادی دولت ترامپ تیم‌های تاکتیکی فدرالی را که بسیاری از آنها تجهیزات شبه جنگی در اختیار داشتند، برای مداخله در پورتلند فرستاد. این اتفاق بعد از چندین هفته اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در این شهر افتاد؛ اعتراضاتی که در جریان آن پنجره‌های برخی مکان‌ها شکسته شد و روی دیوار ساختمان دادگاه فدرال و ساختمان‌های دیگر در این شهر طراحی‌های اعتراضی کشیده شد.

با این حال استقرار این نیروها به ویژه بعد از پخش ویدیوهای مربوط به دستگیر کردن معترضان توسط ماموران فدرال در خودروهای ناشناس در خیابان‌ها هرچه بیشتر وضعیت را ملتهب ساخت.

ترامپ روز پنجشنبه بر لزوم مداخله فدرال تاکید کرده و به خبرنگاران گفت: ما با شهردار و فرماندار تعامل داشتیم و فکر می‌کنیم آن ها نمی‌دانند دارند چه کار می‌کنند زیرا این وضعیت نباید برای 60 روز ادامه پیدا می‌کرد. این وظیفه ما نیست که وارد شهرها شویم و آنها را پاکسازی کنیم این وظیفه قرار است از سوی مقام‌های پلیس محلی انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها