سیداحمد خاتمی، عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان:

سخن رهبر انقلاب برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است / بگو و مگو باید به پایان برسد

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مبنای سخن رهبر انقلاب درباره ملاک بودن ستاد ملی مقابله با کرونا این است که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است. دلیل عقلی آن روشن است و دلیل نقلی آن هم آیه 195 سوره بقره است.

سخن رهبر انقلاب برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است / بگو و مگو باید به پایان برسد
کد خبر: 423360
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۵:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری حفظ سلامت را یک واجب عقلی و شرعی عنوان کرد و گفت: بیانات رهبر انقلاب برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است.

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری روز شنبه درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در عزاداری‌ها ملاک ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار داشت: مبنای سخن رهبر انقلاب درباره ملاک بودن ستاد ملی مقابله با کرونا این است که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است. دلیل عقلی آن روشن است و دلیل نقلی آن هم آیه 195 سوره بقره است. روایات فراوان و نیز دلیل اجماع همراه آن است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: زمانی که حفظ سلامت واجب شد، جمعی از متخصصین متعهد، به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا دور هم نشسته‌اند و مقام معظم رهبری فرمودند که حتی ایشان هم با این ستاد همراهی دارند و همگان را دعوت کردند به اینکه رهنمودهای ستاد اجرایی شود.

وی تاکید کرد: بنابراین، این سخن هم برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است و به‌نظر می‌رسد در این عرصه دیگر بگوومگو باید به پایان برسد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه جوانب را ارزیابی کرده و حفظ سلامت مردم را در نظر می‌گیرد و مردم هم با ستاد ملی مبارزه با کرونا همراهی می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه، ستاد ملی مقابله با کرونا این نکته را در نظر می‌گیرد که مجالس حسینی در حقیقت تامین‌کننده عزت و عظمت امت اسلامی و در حقیقت پشتوانه اصل انقلاب و تداوم 40 ساله آن است و این مجالس حتی می‌تواند در عرصه فرهنگ‌سازی برای مبارزه با این ویروس منحوس نقش‌آفرین باشد. به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا، عزاداری امسال محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرفتند.

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مهم آن است که متولیان مجالس عزاداری (روسای هیات‌ها، خطبا و مداحان) با همان شور مقدس، احساسات مکتبی و پاک که عزاداری را برپا می‌دارند، مدیریت کنند تا پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: با این رهنمود رهبری، انتظار آن است که همگان، برای مبارزه با این ویروس منحوسی که جهان را درنوردیده و همه را درگیر کرده، همراهی بیشتری با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشیم و تلاش کنیم تا جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیریم و ان‌شاءالله شاهد باشیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور شر این ویروس منحوس از سر بشریت کوتاه شود.

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم تداوم کمک‌های همدلانه به اقشاری که کسب و کارشان از کرونا آسیب دیده گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه‌ که در پی رهنمودهای رهبر انقلاب اوج آن از نیمه شعبان صورت گرفت، مایه افتخار بود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در دنیا بی‌سابقه است.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: رهبر انقلاب در این رهنمود عنایت داشتند که این رزمایش وسیع‌تر از کمک‌های مقطعی باشد. از این رو جا دارد مردم و متدینین به افرادی که از این ویروس آسیب دیده‌اند کمک کنند تا آنها نیز بتوانند از زیر بار مشکلات بلند شوند و به زندگی خود برسند.

وی عنوان کرد: رزمایش همدلی زیربنای قرآنی دارد و حداقل 7 واژه قرآنی بر آن دلالت دارد و این روش مومنان در طول تاریخ بوده که دست یکدیگر را در مشکلات می‌گرفتند و کمک می کردند آنها از زندگی ساقط نشود و امروز هم روز چنین کمکی هست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها