کد خبر: 423393
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۶:۴۳:۱۷
| |

فیلم‌های ایرانی با اسم‌های عجیب و غریب، پشت سدِ سازمان سینمایی

فیلمنامه‌ها و فیلم‌هایی با نام‌های «خود فروش»، «ماساچوست»، «لقاح»، «پوکر 4»، «تکخال»، «کمپلکس» و «خاک بر سری»، پشتِ سد شوراهای صدور پروانه و ساختِ سازمان سینمایی مانده‌ و مجوز نگرفته‌اند.

فیلم‌های ایرانی با اسم‌های عجیب و غریب، پشت سدِ سازمان سینمایی
کد خبر: 423393
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۶:۴۳:۱۷

اعتمادآنلاین| انتخاب اسامی غیر متعارف برای فیلم‌ها، توسط برخی سینماگران، برخورد قانونی و جدی شوراهای صدور پروانه و مجوز ساختِ سازمان سینمایی را در پی داشته است.

بنابر اطلاع خبرنگار ما، فیلم‌هایی با نام‌های «خود فروش»، «عوضی»، «ریست»، «ماساچوست»، «شبی دو میلیون دلار»، «غریزه اصلی»، «مرده‌خور»، «لقاح»، «پوکر 4»، «تکخال»، «کمپلکس»، «خاک بر سری» در مقابل سد سازمان سینمایی قرار گرفته‌اند و به همه آن‌ها اخطار قطعی داده شده است که بعد از تغییر نام، مجوز اکران و یا پروانه ساخت آن‌ها تایید خواهد شد. همچنین به این تهیه‌کنندگان اطلاع داده شده است، حتی اگر در ایام جشنواره هم فیلم آن‌ها نمایش داده شده باشد، باید با تغییر نام، پروانه اکران دریافت کنند.

ذائقه‌سازی و تغییر فرهنگ عمومی از مسیر تکرار برخی اسامی و یا عادی‌سازی برخی رفتارها و گفتارها اتفاق می‌افتد و سینما می‌تواند علیه این جریان بایستد و یا مسیر این تغییرات فرهنگی را هموار کند؛ چه در موضوع تخریب زبان فارسی و استفاده از کلمات بیگانه، چه در موضوع عادی سازی برخی رفتارهای غلط در جامعه و یا عادی‌سازی منکرات باید این رفتار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به فال نیک گرفت و برای تقویت و حمایت بیشتر، آن را تحسین کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها