کد خبر: 423394
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید:

نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی در برابر بررسی این حادثه سکوت کرده‌‎اند، گفت: نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود.

نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود
کد خبر: 423394
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با امام جمعه یزد تأکید کرد: نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود.

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی در برابر بررسی این حادثه سکوت کرده‌‎اند، تأکید کرد: نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود.

سعید اوحدی روزشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد به سه شهید استان در فاجعه منا اشاره کرد و افزود: این فاجعه در تاریخ بی‌سابقه بود که هزاران نفر از زایران حرم امن الهی در یک بی کفایتی بسیار بزرگ، جان خود را از دست دادند و با فجیع‌ترین حالت ممکن به شهادت رسیدند.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر این فاجعه بزرگ سکوت کرده اند، یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود و حتما باید ابعاد آن برای مجازات عاملان آن مشخص شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به رسالت شهدا و فداکاری جامعه ایثارگران در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: قانون این حق را برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته است که از برخی خدمات بهره‌مند شوند و نباید اداره‌ها و نهادها از بهره‌مندی آنها نسبت به این خدمات محروم شوند.

اوحدی افزود: در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم که مادر سه شهید نتواند از خدماتی که قانون برای او در نظر گرفته است استفاده کند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه بازار پوشاک ایران به دست برخی کشورها از جمله چین و ترکیه است، گفت: صنعت پوشاک راهگشای کشور برای برون رفت از مشکلات اشتغال است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: بنیاد شهید باید برای فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران علاوه بر بحث اشتغال، به لحاظ فرهنگی، آموزشی و تربیتی هم توجه خاصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما بعضا نسبت به آموزش و تربیت جوانان در کشور بی توجه هستیم گفت: بسیاری از نخبگان بلافاصله پس قبولی در دانشگاه با پیشنهادهایی از سوی کشورهای خارجی روبرو می شوند، ولی ما برای جذب همین تعداد جوانان برنامه‌ای نداریم.

ناصری یزدی تاکید کرد: برخی از شرکت‌ها به صورت کاملا روشن و شفاف در کشور اعلام می‌کنند که زمینه مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر را فراهم می کنند، باید علاوه بر اینکه جلوی این موضوع گرفته شود، زمینه شکوفایی و استعداد کامل از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلات اساسی که امروز وجود دارد را بحث کاهش فرزندآوری دانست و افزود: این توطئه بزرگی بود که با برخی کم درایتی‌ها در کشور رواج پیدا کرد و الان به چالش تبدیل شده است.

ناصری یزی بیان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم و با در نظر گرفتن مشوق‌هایی مردم را نسبت به فرزندآوری ترغیب کرده و جلوی پیر شدن و فرسوده شدن جمعیت ایران را بگیریم.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها