کد خبر: 423450
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۰۸:۳۵:۳۸
| |

آیین‌نامه اجرایی طرح کهاب اصلاح می‌شود

دولت برای رفع موانع اجرایی، تسهیل و تسریع در انجام طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه‌های بنزین و انبار‌های نفت، با اصلاح ماده (16) آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌ها موافقت کرد.

آیین‌نامه اجرایی طرح کهاب اصلاح می‌شود
کد خبر: 423450
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۰۸:۳۵:۳۸

اعتمادآنلاین| دولت به منظور رفع موانع اجرایی، تسهیل و تسریع در انجام طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه‌های بنزین و انبار‌های نفت که علاوه بر مزیت زیست محیطی، از توجیه اقتصادی مناسبی هم برخوردار است، با اصلاح ماده (16) آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌ها موافقت کرد.


هیئت وزیران در جلسه 5 مرداد 1399 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، ماده (16) آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌ها موضوع ماده (2) قانون هوای پاک درخصوص اجرای طرح کهاب را اصلاح کرد.

براساس اصلاح آیین نامه یاد شده، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی- مصوب 1398- نسبت به تکمیل طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در کلیه مبادی مربوط، اعم از انبارهای نفت، جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و نفتکش­‌ها اقدام نماید.

به موجب طرح مذکور، کلیه جایگاه‌های بنزین می‌بایست نسبت به نصب تجهیزات و بهره‌برداری کامل از طرح کهاب بر اساس زمان‌بندی زیر اقدام نمایند:

الف- جایگاه‌های جدیدالاحداث در زمان بهره‌برداری از ابتدای مهر ماه سال 1399

ب - جایگاه‌های داخل محدوده شهری کلانشهرها و مراکز استان‌ها تا پایان سال 1400

ج - سایر جایگاه‌ها تا پایان سال 1401

هم‌چنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظف است، انبارهای نگهداری و توزیع فرآورده‌های نفتی را به تجهیزات مورد نیاز طرح کهاب از محل بودجه مصوب (طرح کهاب) به شرح زیر مجهز کند. تجهیز کلیه نفتکش‌هایی که اقدام به حمل بنزین به جایگاه‌ها می‌نمایند، تا پایان سال 1399 به تجهیزات طرح کهاب الزامی است. ضمن اینکه جا به جایی سوخت بنزین در سراسر کشور از ابتدای سال 1400، صرفاً توسط نفتکش‌های مجهز شده به تجهیزات طرح کهاب انجام می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است نسبت به رعایت حدود مواجهه شغلی با ترکیبات آلی فرار برای شاغلان جایگاه‌های بنزین نظارت کند و در صورت بالاتر بودن مفاد پایش از حدود مجاز، وفق ضوابط و مقررات اقدام نماید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها