تشکیل کارگروه تجارت کالاهای پزشکی بین سئول و تهران

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور از توافق مقامات کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کارگروه تجارت کالاهای پزشکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دو کشور برای حفظ همکاری‌های دوجانبه در چارچوب معافیت‌های تحریمی آمریکا، خبر داد.

تشکیل کارگروه تجارت کالاهای پزشکی بین سئول و تهران
کد خبر: 423495
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۰:۱۹:۳۲

اعتمادآنلاین| این منبع روز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات میان تهران و سئول در سطح مدیران کل و در مورد چگونگی مطابقت تقاضای ایران برای دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه که صادرکنندگان کره جنوبی می توانند ارائه دهند انجام شده است.

گزارش حاکی است نخستین دور این مذاکرات به احتمال زیاد اوایل ماه آینده /شهریور/ برگزار می شود.

یونهاپ اضافه کرده است که دو طرف طی مذاکرات مجازی سطح بالاتری که اوایل هفته جاری برگزار شد در مورد تشکیل این کارگروه به توافق رسیدند به گفته این منبع، در مذاکرات دو جانبه، طرف ایرانی ابراز امیدواری کرده است چند صد میلیون دلار از محصولات کره جنوبی خریداری کند.

گزارش آورده است کره جنوبی به دنبال شیوع COVID-19 در ایران به دنبال صادرات داروهای ضروری مانند واکسن آنفلوانزا و آنتی بیوتیک و همچنین کیت های تشخیص ویروس کرونا است.

بر اساس این گزارش انتظار می رود گسترش تجارت کالاهای پزشکی با تهران به دو کشور کمک کند تا بتوانند در مورد حل و فصل دارایی های بلوکه شده ایران در دو بانک کره جنوبی - که 7 میلیارد دلار ارزش دارد - به نتیجه برسند.

یونهاپ نوشته است کره جنوبی برای ادامه واردات نفت از ایران و صادرات کالا به تهران پس از اخذ معافیت از تحریم های آمریکا به دلیل محدود شدن معاملات مالی مبتنی بر دلار با تهران، از حساب های مبتنی بر «وون» پول ملی کره جنوبی استفاده کرده بودند اما واشنگتن از تمدید تحریم ها خودداری کرد.

در ماه آوریل /فروردین/ واشنگتن مجوز ویژه ای را برای تجارت کالاهای پزشکی و درمانی کره جنوبی با تهران با وجود تحریم بانک مرکزی ایران به تصویب رساند در اواخر ماه مه /اردیبهشت/ سئول اولین محموله به ارزش 500 هزار دلار دارو به تهران فرستاد.

دولت سئول همچنین یک کارگروه بین سازمانی برای تقویت تجارت کالاهای پزشکی با ایران راه اندازی کرد و یکسری جلسات توجیهی برای شرکت های محلی برگزار کرد تا به آنها در از سرگیری تجارت با تهران کمک کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها