عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کشور:

عزاداری امام حسین نباید تعطیل شود ولی مصالح مردم بر همه چیز مقدم است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کشور با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نحوه عزاداری را به ستاد ملی مقابله با کرونا محول کرده است، گفت: هرگونه بی توجهی و مغایرت با دستورات این ستاد در چگونگی برگزاری مراسم محرم، خلاف شرع و قانون است.

عزاداری امام حسین نباید تعطیل شود ولی مصالح مردم بر همه چیز مقدم است
کد خبر: 423500
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۰:۳۲:۴۲

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حسین ابراهیمی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید قربان درباره لزوم تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رهبری در بیانات خود تکلیف را مشخص و چگونگی برگزاری عزاداری را طبق پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا محول کردند. یعنی هر آنچه که ستاد تصویب و ابلاغ کند همان وظیفه عزاداران سیدالشهداء(ع) است که باید رعایت شود و هرآنچه غیر تصمیم ستاد انجام شود، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب خلاف شرع و قانون است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عمل به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا وظیفه همه عزاداران اباعبدالله حسین(ع) است، اظهار داشت: در زمان عزاداری حضرت سیدالشهداء هم باید فاصله‌ها حفظ شود و هم از ماسک استفاده کنیم. همچنین بهتر است نذوراتی که نحوه ادای آن مشخص نیست میان فقرا توزیع شود. اما اگر نذر معینی است باید به آن طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل شود تا ادای نذورات سبب شیوع کرونا نشود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه هیات‌ها و مساجد موظف به اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود ولی مصالح مردم باید بر همه چیز مقدم است. البته عزاداری محرم می‌تواند با شکوه و با رعایت مسائل بهداشتی در فضای باز برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره تحریف حقایق و واژگونه نشان دادن واقعیّات، گفت: معاندین انقلاب بیشترین میدان‌داری را در تحریف با استفاده از فضای مجازی دارند و اخباری که به سود دشمن و به ضرر کشور است منتشر می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور ادامه داد: پس از انقلاب تحولات بزرگی در کشور صورت گرفته است؛ زمانی روستاها از آب لوله کشی، گاز خانگی و جاده آسفالته بی‌بهره بودند، ولی در زمان حال این امکانات مهیا شده و تحولات شگرفی در صنعت نفت، پتروشیمی، بهداشت و درمان بوجود آمده و سطح و سبک زندگی مردم نیز تغییر یافته است.

وی با تاکید بر اینکه دلیل پررنگ بودن مشکلات کشور، کتمان حقایق و پیشرفت‌ها و بزرگ‌نمایی مشکلات است، تصریح کرد: وقتی کمبود کوچکی در کشور بوجود می‌آید، معاندان انقلاب تلاش می‌کنند که مردم را مقابل نظام قرار دهند و دل مردم را خالی کرده و مدعی شوند که کشور آینده‌ای ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره دوم و هشتم به موضوع افزایش نرخ دلار اشاره کرد و گفت: تحریم در اقتصاد کشور اثرگذار است ولی اینکه دلار به‌شکل افسارگسیخته میدان داری می‌کند، بخشی از آن به دلیل فضاسازی معاندان است تا سرمایه کشور به سمت تولید نرود.

ابراهیمی ادامه داد: از طرفی در شرایط کرونا و تحریم که بسیاری از مشکلات داخلی و کشوری وجود دارد و سفره مردم به دلیل همین شرایط اقتصادی کوچک شده است، در مقابل زیرساخت‌های کشور مناسب است و پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

این فعال اصولگرا گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان، دستاوردهای مهم علمی و پیشرفت‌های نظامی کشور به دلیل تحریف گفته نمی‌شود و دشمنان نمی‌گویند که کشور توانسته روی پای خود ایستاده و جلو برود.

وی به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد» اشاره کرد و افزود: اگر مردم به این تحریف‌ها توجه نکنند و سرمایه گذاری‌ها به سمت تولید برود، تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود و امیدواریم خداوند نیز به فضل خود کمک کند تا دشمنان به بن بست رسیده و جمهوری اسلامی ایران همچنان با اقتدار و با عظمت در منطقه و حتی جهان حفظ شود.

ابراهیمی به فرمایش‌های رهبر انقلاب درباره اینکه «علاج این نیست که ما در مقابل آمریکا عقب‌نشینی کنیم» اشاره کرد و گفت: اگر مقابل مستکبرین میدان را خالی کنیم، آنها باز هم جلو می‌آیند. این نگاه در فرمایش امام راحل نیز بود و فقط باید مقابل دشمن مقاومت کرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبراکرم(ص) نیز می‌فرمایند که وقتی صبر و مقاومت کردید، دیگر نترسید. پیامبر 23 سال این رویه را ادامه داد تا به پیروزی رسید و ان شاء الله با همین مقاومت پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران میسر می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها