خط و نشان حفتر برای آنکارا:

تن به استعمار ترکیه نمی‌دهیم؛ آنها جز شرارت چیزی ندارند

رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» در سخنانی گفت که «استعمارگری» ترکیه در لیبی را نخواهد پذیرفت. درهمین حال منابع خبری از گفت‌وگوی وزرای خارجه مراکش و ایتالیا درباره بحران لیبی خبر دادند.

تن به استعمار ترکیه نمی‌دهیم؛ آنها جز شرارت چیزی ندارند
کد خبر: 423507
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۳:۱۱

اعتمادآنلاین| خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» در سخنانی اظهار کرد: هرگز استعمار را نخواهیم پذیرفت؛ ترک‌ها 30 سال در لیبی بودند و لیبیایی‌ها به جز شرارت چیزی از آن‌ها ندیدند.

وی در جریان بازدید از گردان «طارق بن زیاد» تأکید کرد: لیبیایی‌ها با هر استعمارگری مقابله کرده و آن را اخراج خواهند کرد و به استعمارگری ترکیه تن نخواهند داد.

حفتر ادامه داد: اخراج استعمارگران هدف اصلی ماست.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف نسبت به اعزام مزدوران سوری به لیبی توسط ترکیه، گفت: این افراد سوری نبوده و گروه‌های مزدوران بدون کشور و خانواده هستند.

ازسوی دیگر، وزارت امور خارجه مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناصر بوریطه، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود درباره بحران لیبی گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره تلاش‌های مراکش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی درباره بحران لیبی، گسترش روابط و همکاری میان مراکش و ایتالیا و همچنین مسائل و موضوعات مهم میان دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

دی مایو از نقش فعال مغرب برای رسیدن به یک راه حل درباره بحران لیبی تشکر و قدردانی کرد.

شبه نظامیان خارجی


از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف نیز اعلام کرد که ترکیه تاکنون 17 هزار مزدور سوری را به لیبی اعزام کرده است.

طبق این گزارش، این 17000 مزدور سوری، شامل 350 کودک و نوجوان می‌شود و تاکنون حدود 6000 تن از این نیروها پس از پایان قراردادشان و دریافت حقوق خود به سوریه بازگشته‌اند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آنکارا تا کنون 10000 مزدور غیر سوری از جمله 2500 مزدور تونسی را هم به لیبی اعزام کرده است.

این مرکز در ادامه گزارش داد که تا کنون حدود 481 تن از این مزدوران ازجمله 34 نوجوان زیر 18 سال در جریان عملیات‌های ترکیه کشته شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها