کد خبر: 423555
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۳:۰۳:۰۲
| |

بازتاب دستگیری سرکرده گروه تروریستی تندر در رسانه‌های اسپانیولی

رسانه‌های اسپانیایی با بازتاب خبر دستگیری سرکرده گروه تروریستی «تندر» مستقر در آمریکا، گزارش دادند؛ سازمان اطلاعاتی ایران، این سرکرده تروریستی را که در ایران، رهبری اقدامات مسلحانه و خرابکارانه را بر عهده داشت، طی عملیاتی پیچیده دستگیر کرد.

بازتاب دستگیری سرکرده گروه تروریستی تندر در رسانه‌های اسپانیولی
کد خبر: 423555
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۳:۰۳:۰۲

اعتمادآنلاین| شبکه تله سور در گزارش روز گذشته خود گزارش داد: «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر که مقر آن در آمریکا بود، در عملیاتی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد.

این شبکه آمریکای لاتین به نقل از رسانه دولتی ایران آورده است: سرویس اطلاعاتی ایران، این سرکرده سازمان تروریستی واقع در آمریکا، که در ایران، رهبری اقدامات مسلحانه و خرابکارانه را بر عهده داشت، طی عملیاتی پیچیده دستگیر کرد.

تله سور همچنین به نقل از وزارت اطلاعات ایران خاطرنشان کرد که این گروه وابسته به شبه نظامیان انجمن پادشاهی ایران در لوس آنجلس آمریکا بودند که در زمان تشدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا، در پی کناره‌گیری دولت آمریکا از توافق هسته‌ای 2015 با قدرت های جهانی، در ایران حملات مسلحانه را ترتیب دادند.

«تندر» یا همان انجمن پادشاهی ایران، به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و برقراری رژیم سلطنتی در ایران است.

این رسانه به نقل از تلویزیون دولتی ایران نوشت: شارمهد که عامل بمب­‌گذاری شیراز در سال 1387 شناسایی شده است، وابسته به همان گروه تروریستی تندر است که در سال 2010 (1389) طی حملات خشونت­‌باری باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی شدند.

این شبکه تلویزیونی در پایان نوشت: نیروهای اطلاعاتی ایران همچنین برخی از تحرکات خشونت‌آمیز برنامه ریزی شده توسط این گروه تروریستی از جمله تلاش برای انفجار سد سیوند و حمله با بمب سیانور در طول مدت برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را ناکام گذاشت.

سرویس خبری اسپوتنیک نیز با اعلام خبر دستگیری سرکرده سازمان تروریستی آمریکایی تندر به دست سرویس اطلاعات ایران به نقل از شبکه ملی جمهوری اسلامی ایران نوشت: شارمهد، انفجارهای مسجد شیراز را که به کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن 200 نفر منجر شد، هدایت می‌کرد. این سازمان تروریستی عملیات گسترده ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند.

اسپوتنیک همچنین به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: دولت آمریکا که ادعای حمایت از ملت ایران را دارد، همزمان از گروهی تروریستی که مسئولیت چندین حمله خشونت آمیز در ایران را به عهده گرفته‌اند، حمایت می‌کند. مقامات آمریکایی باید برای حمایت از این سازمان تروریستی که دستشان به خون شهروندان بی گناه ایرانی آغشته است، پاسخگو باشند.

نشریه ال پریودیکو نیز با اشاره به خبر دستگیری سرکرده گروه تروریستی آمریکایی، نوشت: تهران دشمن دیرینه خود، واشنگتن را به پشتیبانی از شارمهد و دیگر تروریست‌هایی که مسئولیت حملات داخلی در ایران را به عهده گرفته اند، متهم کرد.

این روزنامه اسپانیایی به نقل از بیانیه وزارت اطلاعات نوشت: شارمهد، سرکرده گروه تروریستی مستقر در آمریکا موسوم به تندر، هم اکنون در دستان پرقدرت سرویس اطلاعات ایران قرار دارد.

درحالی‌که تصور می‌شد شارمهد در آمریکا زندگی می‌کند و امکان دستگیری این فرد وجود ندارد، دیروز وزارت اطلاعات در گزارشی خبر از دستگیری این فرد داد و مانند ماجرای دستگیری روح‌الله زم که هنوز هم مشخص نیست چگونه رخ داده، نحوه دستگیری شارمهد نیز مشخص نیست و احتمالا به‌علت پیچیدگی ماجرا هرگز نحوه شناسایی و دستگیری منتشر نشود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها